რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები
რუსეთის მოქალაქეს, რომელმაც საქართველოში ჯერ ბინა იყიდა, შემდეგ დაოჯახდა, მუდმივად ცხოვრების უფლება არ მისცეს
რუსეთის მოქალაქე საქართველოს ხელისუფლებას პირადი და ოჯახური
თავისუფლების უფლების შეზღუდვაში ადანაშაულებს. კერძოდ, მას შემდეგ,
რაც ის 2022 წლის ზაფხულში დაქორწინდა, სახელმწიფო სერვისების
სააგენტომ, მას საქართველოში მუდმივად ცხოვრების უფლება არ მისცა.
აღნიშნული გადაწყვეტილება რუსეთის მოქალაქემ სასამართლოში გაასაჩივრა. სასამართლოს განხილვისას გაირკვა, რომ ბინადრობის უფლება სუს-ის მიერ მიწოდებული ინფორმაციის საფუძველზე არ მისცეს.
რუსეთის მოქალაქემ საქართველოში ბინა 2022 წლის მაისში იყიდა, ივნისში დაქორწინდა და იმავე თვეს მუდმივი ცხოვრების უფლება მოითხოვა. 2022 წლის ივნისში სახელმწიფო სერვისების სააგენტომ სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურის კონტრდაზვერვის დეპარტამენტიდან ინფორმაცია გამოითხოვა.
კონტრდაზვერვის დეპარტამენტმა 21 ივლისს სახელმწიფო სერვისების სააგენტოს წერილობით აცნობა. ამ წერილის მიხედვით, დეპარტამენტს მიზანშეუწონლად მიაჩნდა აღნიშნული მოქალაქისთვის მუდმივი ცხოვრების ნებართვის გაცემა. კონტრდაზვერვის დეპარტამენტიდან მიღებული წერილის შინაარსი სასამართლო სხდომაზე არ გასაჯაროვდა.
სასამართლომ მიიჩნია, რომ ადგილი არ ჰქონია შეცდომას დისკრეციული უფლებამოსილების განხორციელებაში, სააგენტომ მინიჭებული დისკრეციული უფლებამოსილება განახორციელა კანონმდებლობის მიზნების მხედველობაში მიღებით.
,,მართალია, მოცემულ შემთხვევაში იზღუდება პირადი და ოჯახური თავისუფლების უფლება, ვინაიდან იგი ვალდებულია გადაწყვეტილების აღსრულებიდან გამომდინარე დატოვოს საქართველო, თუმცა აღნიშნულ შეზღუდვას საფუძვლად უდევს ლეგიტიმური მიზანი, რომელიც გამოიხატება ქვეყნის უსაფრთხოების დაცვაში.'' - აღნიშნულია სასამართლოს გადაწყვეტილებაში.
სასამართლოს მოჰყავს ადამიანის უფლებათა ევროპული სასამართლოს განმარტება:
,,ადამიანის უფლებათა ევროპული სასამართლოს განმარტებით, მთავრობას უფლება აქვს დაადგინოს ეროვნული უსაფრთხოების უპირატესი ინტერესი განმცხადებლის ინდივიდუალურ ინტერესთან შედარებით (Case of Leander v. Sweden). ამასთან, ეროვნული უშიშროების მოსაზრებებზე დამყარებულ ღონისძიებას დაქვემდებარებულ პირს არ უნდა წაერთვას თვითნებობის წინააღმდეგ ყველა გარანტია, რაც ნიშნავს იმას, რომ შესაბამისი ღონისძიება უნდა შემოწმდეს დამოუკიდებელი და ობიექტური ორგანოს მიერ, რომელიც უფლებამოსილია შეაფასოს ფაქტობრივი და სამართლებრივი გარემოებები, რათა ღონისძიების მართლზომიერება გადაწყვიტოს და ხელისუფლების მიერ შესაძლო თვითნებობა გამორიცხოს (Lupsa v. Romania). კონვენციის ხელშემკვრელ სახელმწიფოს აქვს თავისუფლება აკონტროლოს მის ტერიტორიაზე უცხოელის შემოსვლის, ბინადრობისა და გაძევების საკითხები (Khasanov and Rakhmanov v. Russia, 2022, §93).'' - წერია გადაწყვეტილებაში.
რუსეთის მოქალაქე საქართველოს ტერიტორიას დატოვებს მაშინვე, როგორც კი სასამართლოს გადაწყვეტილება ძალაში შევა.
აღნიშნული გადაწყვეტილება რუსეთის მოქალაქემ სასამართლოში გაასაჩივრა. სასამართლოს განხილვისას გაირკვა, რომ ბინადრობის უფლება სუს-ის მიერ მიწოდებული ინფორმაციის საფუძველზე არ მისცეს.
რუსეთის მოქალაქემ საქართველოში ბინა 2022 წლის მაისში იყიდა, ივნისში დაქორწინდა და იმავე თვეს მუდმივი ცხოვრების უფლება მოითხოვა. 2022 წლის ივნისში სახელმწიფო სერვისების სააგენტომ სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურის კონტრდაზვერვის დეპარტამენტიდან ინფორმაცია გამოითხოვა.
კონტრდაზვერვის დეპარტამენტმა 21 ივლისს სახელმწიფო სერვისების სააგენტოს წერილობით აცნობა. ამ წერილის მიხედვით, დეპარტამენტს მიზანშეუწონლად მიაჩნდა აღნიშნული მოქალაქისთვის მუდმივი ცხოვრების ნებართვის გაცემა. კონტრდაზვერვის დეპარტამენტიდან მიღებული წერილის შინაარსი სასამართლო სხდომაზე არ გასაჯაროვდა.
სასამართლომ მიიჩნია, რომ ადგილი არ ჰქონია შეცდომას დისკრეციული უფლებამოსილების განხორციელებაში, სააგენტომ მინიჭებული დისკრეციული უფლებამოსილება განახორციელა კანონმდებლობის მიზნების მხედველობაში მიღებით.
,,მართალია, მოცემულ შემთხვევაში იზღუდება პირადი და ოჯახური თავისუფლების უფლება, ვინაიდან იგი ვალდებულია გადაწყვეტილების აღსრულებიდან გამომდინარე დატოვოს საქართველო, თუმცა აღნიშნულ შეზღუდვას საფუძვლად უდევს ლეგიტიმური მიზანი, რომელიც გამოიხატება ქვეყნის უსაფრთხოების დაცვაში.'' - აღნიშნულია სასამართლოს გადაწყვეტილებაში.
სასამართლოს მოჰყავს ადამიანის უფლებათა ევროპული სასამართლოს განმარტება:
,,ადამიანის უფლებათა ევროპული სასამართლოს განმარტებით, მთავრობას უფლება აქვს დაადგინოს ეროვნული უსაფრთხოების უპირატესი ინტერესი განმცხადებლის ინდივიდუალურ ინტერესთან შედარებით (Case of Leander v. Sweden). ამასთან, ეროვნული უშიშროების მოსაზრებებზე დამყარებულ ღონისძიებას დაქვემდებარებულ პირს არ უნდა წაერთვას თვითნებობის წინააღმდეგ ყველა გარანტია, რაც ნიშნავს იმას, რომ შესაბამისი ღონისძიება უნდა შემოწმდეს დამოუკიდებელი და ობიექტური ორგანოს მიერ, რომელიც უფლებამოსილია შეაფასოს ფაქტობრივი და სამართლებრივი გარემოებები, რათა ღონისძიების მართლზომიერება გადაწყვიტოს და ხელისუფლების მიერ შესაძლო თვითნებობა გამორიცხოს (Lupsa v. Romania). კონვენციის ხელშემკვრელ სახელმწიფოს აქვს თავისუფლება აკონტროლოს მის ტერიტორიაზე უცხოელის შემოსვლის, ბინადრობისა და გაძევების საკითხები (Khasanov and Rakhmanov v. Russia, 2022, §93).'' - წერია გადაწყვეტილებაში.
რუსეთის მოქალაქე საქართველოს ტერიტორიას დატოვებს მაშინვე, როგორც კი სასამართლოს გადაწყვეტილება ძალაში შევა.
ამავე კატეგორიაში
ჯარიმების გდახდის შედეგად მუნიციპალიტეტის ანგარიშზე ჩაირიცხა 125
680 ლარი.
გორის პოლიციის თანამშრომლებმა ს. ჟამერაშვილმა და ნ. საათაშვილმა მოქალაქეს სცემეს.
სკვერის მშენებლობა 2024 წლის აპრილში დაიწყო, ხოლო სამუშაოები 2024 წლის ივლისში უნდა დასრულებულიყო.
,,აღმოჩენილია 20 კუბური მეტრი წიწვოვანი სახეობის სამასალე
მერქანი და 31 კუბური მეტრი ფიცარი.
მე-11 სკოლას დემონტაჟი 4 წლის წინ ჩაუტარდა და ახლი შენობის
ვიდეორეპორტაჟი
რა სიკეთეებს სთავაზობს ევროკავშირი სტუდენტებს - გორელი
ახალგაზრდების გამოცდილება
,,ეს წყალიც ერთი კვირა მოდიოდა. ვერ გამოიყენებდი დასარეცხადაც კი.
ახლა დგას კვარცხლბეკივით,"
ერგნეთის ომის მუზეუმში ლექცია-სემინარი ჩატარდა, სადაც მსმენელებს
წარუდგინეს 3 წიგნი -
ფილმის ჩვენებას დაესწრნენ შიდა ქართლში მცხოვრები სტუდენტები,
სამოქალაქო აქტივისტები და ჟურნალისტები.
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები