Шида Картлийы Информацион Центр
Новости
На школьном балконе в селе Кодавардисубани по утрам стоят и глядят
на дорогу трое детей.
"Почти все сбережения и доход, что у нас были, мы потратили в
течение этого одного года.
Село Земо-Ормоци находится в том месте ущелья Таны, где две реки –
Баланисхеви
Именно в то время, когда им больше всего нужна забота других,
некоторые из них одиноки,
архив
|
ახალი ამბები
დისკუსია ცხინვალში კონფლიქტის ტერმინოლოგიის ირგვლივ
ე.წ. სამხრეთ ოსეთის დეპუტატები იმ ტერმინოლოგიის გადახედვას ითხოვენ,
რომელიც 1989-2008 წლების კონფლიქტებს ეხება.
ცხინვალში მასობრივი ინფორმაციის საშუალებები და სახელმწიფო უწყებების წარმომადგენლები ტერმინს ,,ქართულ-ოსურ კონფლიქტს" იყენებენ.
ამჟამად კი, ცხინვალელი დეპუტატები ტერმინის, „სამამულო ომის“ გამოყენებას ითხოვენ, როგორც ეს დე-ფაქტო აფხაზეთში მოხდა.
ინფორმაციას სააგენტო „ეხო კავკაზა“ ავრცლებს.
ტერმინოლოგიის შეცვლის ინიციატორია პარტია „ერთიანი ოსეთის" დეპუტატის პეტრე გასიევი, რომელსაც საკუთარი არგუმენტები აქვს. ის უახლოეს პარლამენტის სესიაზე ტერმინოლოგიის შეცვლის თაობაზე საკითხის დაყენებას აპირებს.
„ტერმინი ქართულ-ოსური კონფლიქტი ვერ ასახავს იმ მდგომარეობას, რაც იყო სინამდვილეში, ვერ ასახავს, ვინ იყო მსხვერპლი და ვინ აგრესორი. ორივე მხარეს აყენებს თანაბარ პირობებში.“ - ამბობს გასიევი.
იგი თვლის, რომ ტერმინს ზიანი მოაქვს სამხრეთ ოსეთის ინტერესებისთვის. უფრო მეტიც, მისი აზრით, საქართველოს პასუხისმგებლობა, რომელმაც ჩაიდინა შეიარაღებული აგრესია ეთნიკური ნიადაგზე, ამ ტერმინით ღია რჩება.
„ჩვეულებრივი შეიარაღებული კონფლიქტისგან განსხვავებით „სამამულო ომში“ ერთ-ერთი მხარე იბრძვის, არა ტერიტორიებისთვის, არამედ სამშობლოს შესანარჩუნებლად. დამარცხება სამამულო ომში, ეს არის სახელმწიფოებრივი დამოუკიდებლობისა და სამშობლოს დაკარგვა. ესეთი ომების დროს დამახასიათებელია მასიური გმირობები და მონაწილეობა, არამარტო შეიარაღებული ძალების წინააღმდეგ, არამედ მთელი ხალხის წინააღმდეგ, განურჩევლად სქესისა და ასაკისა. ნათქვამი მთლიანად ეხება ოსი ხალხის ბრძოლას ქართველი აგრესორების წინააღმდეგ.“ - განმარტავს გასიევი ,,ეხო კავკაზასთან” საუბარში.
გასაევი არ გამორიცხავს, რომ ამ მხრივ შეიძლება იყოს წინააღმდეგობებიც.
„ამიტომ აუცილებელია ცალკე განიხილებოდეს 1989-92 წლების და 2004-2008 წლის ომები, თუმცა საუბარი მიდის ერთ პროცესზე. მიზანი მდგომარეობს იმაში, რომ თავისუფალ სამართლიან ბრძოლაში ოსი ხალხი იბრძოდა დამოუკიდებლობისთვის და ფიზიკური არსებობისთვის. ეს ომი იყო ოსებისთვის განმანთავისუფლებობისთვის და განვითარებისთვუს. საქართველო კი 20 წლის განმავლობაში სხვადასხვა მეთოდების გამოყენებით ცდილობდა გაენადგურებინა სამხრეთ ოსეთი. შეექმნა გაუსაძლისი პირობები ოსი ხალხის არესბობისთვის.“ - აცხადებს გასიევი.
ოსი პოლიტილოგი, ფილოსოფიის მეცნიერებათა კანდიდატი კოსტა ძუგაევი თვლის, რომ1989 წლიდან დაწყებული დღემდე ქართულ-ოსურ ურთიერთობებს შეიძლება ვუწოდოთ ,,ქართულ-ოსური კონფლიქტი.“
კოსტა ძუგაევის მოსაზრებით, კონტექსტიდან გამომდინარე, ეს იქნება „სამამულო ომი“ თუ „ეროვნულ განმანთავისუფლებელი“ ბრძოლა, ამის მიუხედავად, პოლიტიკურ წრეებში ტერმინი „ქართულ-ოსური“ კონფლიქტი ყოველთვის დამკვიდრებული იქნება.
ცხინვალში მასობრივი ინფორმაციის საშუალებები და სახელმწიფო უწყებების წარმომადგენლები ტერმინს ,,ქართულ-ოსურ კონფლიქტს" იყენებენ.
ამჟამად კი, ცხინვალელი დეპუტატები ტერმინის, „სამამულო ომის“ გამოყენებას ითხოვენ, როგორც ეს დე-ფაქტო აფხაზეთში მოხდა.
ინფორმაციას სააგენტო „ეხო კავკაზა“ ავრცლებს.
ტერმინოლოგიის შეცვლის ინიციატორია პარტია „ერთიანი ოსეთის" დეპუტატის პეტრე გასიევი, რომელსაც საკუთარი არგუმენტები აქვს. ის უახლოეს პარლამენტის სესიაზე ტერმინოლოგიის შეცვლის თაობაზე საკითხის დაყენებას აპირებს.
„ტერმინი ქართულ-ოსური კონფლიქტი ვერ ასახავს იმ მდგომარეობას, რაც იყო სინამდვილეში, ვერ ასახავს, ვინ იყო მსხვერპლი და ვინ აგრესორი. ორივე მხარეს აყენებს თანაბარ პირობებში.“ - ამბობს გასიევი.
იგი თვლის, რომ ტერმინს ზიანი მოაქვს სამხრეთ ოსეთის ინტერესებისთვის. უფრო მეტიც, მისი აზრით, საქართველოს პასუხისმგებლობა, რომელმაც ჩაიდინა შეიარაღებული აგრესია ეთნიკური ნიადაგზე, ამ ტერმინით ღია რჩება.
„ჩვეულებრივი შეიარაღებული კონფლიქტისგან განსხვავებით „სამამულო ომში“ ერთ-ერთი მხარე იბრძვის, არა ტერიტორიებისთვის, არამედ სამშობლოს შესანარჩუნებლად. დამარცხება სამამულო ომში, ეს არის სახელმწიფოებრივი დამოუკიდებლობისა და სამშობლოს დაკარგვა. ესეთი ომების დროს დამახასიათებელია მასიური გმირობები და მონაწილეობა, არამარტო შეიარაღებული ძალების წინააღმდეგ, არამედ მთელი ხალხის წინააღმდეგ, განურჩევლად სქესისა და ასაკისა. ნათქვამი მთლიანად ეხება ოსი ხალხის ბრძოლას ქართველი აგრესორების წინააღმდეგ.“ - განმარტავს გასიევი ,,ეხო კავკაზასთან” საუბარში.
გასაევი არ გამორიცხავს, რომ ამ მხრივ შეიძლება იყოს წინააღმდეგობებიც.
„ამიტომ აუცილებელია ცალკე განიხილებოდეს 1989-92 წლების და 2004-2008 წლის ომები, თუმცა საუბარი მიდის ერთ პროცესზე. მიზანი მდგომარეობს იმაში, რომ თავისუფალ სამართლიან ბრძოლაში ოსი ხალხი იბრძოდა დამოუკიდებლობისთვის და ფიზიკური არსებობისთვის. ეს ომი იყო ოსებისთვის განმანთავისუფლებობისთვის და განვითარებისთვუს. საქართველო კი 20 წლის განმავლობაში სხვადასხვა მეთოდების გამოყენებით ცდილობდა გაენადგურებინა სამხრეთ ოსეთი. შეექმნა გაუსაძლისი პირობები ოსი ხალხის არესბობისთვის.“ - აცხადებს გასიევი.
ოსი პოლიტილოგი, ფილოსოფიის მეცნიერებათა კანდიდატი კოსტა ძუგაევი თვლის, რომ1989 წლიდან დაწყებული დღემდე ქართულ-ოსურ ურთიერთობებს შეიძლება ვუწოდოთ ,,ქართულ-ოსური კონფლიქტი.“
კოსტა ძუგაევის მოსაზრებით, კონტექსტიდან გამომდინარე, ეს იქნება „სამამულო ომი“ თუ „ეროვნულ განმანთავისუფლებელი“ ბრძოლა, ამის მიუხედავად, პოლიტიკურ წრეებში ტერმინი „ქართულ-ოსური“ კონფლიქტი ყოველთვის დამკვიდრებული იქნება.
Другие новости
Новости
17:23 / 20.04.2023
Грузинские достопримечательности и наслаждение грузинской кухней в ресторане Bread&Wine /R/
Грузия - это страна с богатой культурой и наследием,
04:53 / 18.11.2021
Когда хронический пациент просит сделать прививку…
В селе Хидистави две недели назад одновременно заразилось
13:48 / 13.11.2021
Гиви Абалаки – 86-летний фермер из Горийского муниципалитета
"Поэтому я так настроен, я ещё много дел сделаю", - добавил наш
хозяин.
14:43 / 11.11.2021
Горджи – ешь, не останавливаясь
Несмотря на то, что уже два года в мире свирепствует пандемия, на
горийском
популярные новости
Кошкеби – село в Горийском муниципалитете, населенное этническими осетинами
"Я здесь родился и вырос, никуда не уезжал, однако у меня нет
гражданства Грузии,
Ткемлована – село, переоформленное по конкордату
Господин Мурад вернулся во двор. Достал сигарету, прикурил и
глубоко затянулся.
Чанчаха
"Я и снов здесь не вижу … в снах я там, где родилась, и где сделала
первые шаги, в Грузии.
Русские военные отметили в лесу т.н. границу красной краской
"Эти отметки мы обнаружили в лесном массиве, расположенном между
оккупированным Лопани