რედაქტორის რჩევით
კალენდარი
«« ივლისი 2025 »»
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 123
ახალი ამბები
გორში ნაგვის ბუნკერში ნაპოვნი და გაკოჭილი კნუტები მეძუძურმა კატამ იშვილა
ოტოზე მეძუძური კატაა 7 კნუტთან ერთად, თუმცა ამ 7-დან 4 კნუტი საკუთარია, დანარჩენი სამი კი, ერთმა გოგონამ მიუყვანა. სახლში სხვა ცხოველებიც არიან. თუ როგორ აღმოჩდნენ ნაგვის ბუნკერში გადაყრილი კნუტები ე.წ. ბარაკებში მცხოვრებ თამილა გიგაურის ოჯახში, ამაზე ცოტა ქვემოთ.

კომბინატის დასახლებაში, დილის 7 საათზე, სახლიდან ეზოში ჩასულმა გოგონამ კნუტების კნავილის ხმა გაიგო. არსად არაფერი ჩანდა, ერთადერთი ნაგვის ბუნკერი იდგა. შიგ ჩაიხედა და ახლადდაბადებული 3 კნუტი დაინახა, რომელთაც პირი ახვეული ჰქონდათ.

,, დილის 7:00 სთ-ზე, კორპუსის წინ, პატარა ბაღჩაში გავედი. თან მიუსაფარ ძაღლებს საკვები ჩავუტანე. ამ დროს შემომესმა კნუტების უმწეო კნავილი. მივაყურადე ხმა, საიდან მოდიოდა და ამ ხმამ ბუნკერამდე მიმიყვანა, თუმცა შიგ კნუტები არ ჩანდნენ. აღარაფერს მოვერიდე და გადავეკიდე ბუნკერში, გადავქექე ნაგავი. კნუტები საკმაოდ ქვემოთ იყვნენ მოქცეულნი, პოლიეთილენის პარკში ჩაყრილი. სამი კნუტი, ჯერ ისევ თვალაუხელელები." – გვიყვება გოგონა.

სასწრაფო სახლში წაიყვანა, რბილ საფენებში გაახვია და გამათბობელთან დასვა. რძის ფხვნილით გაკეთებული საკვებით და წვეთოვნით შეეცადა ეჭმია. ერთმა კნუტმა ქოშინი დაიწყო.

,, გულზე მასაჟი გავუკეთე, როგორც შევძელი. მოვიდა გონს. თუმცა, უდედოდ, დიდი ალბათობით, დაიხოცებოდნენ, რადგან რამდენიმე დღისანი იყვნენ. დახმარება ვითხოვე ჯგუფში ,,ჩემი გორი", იქნებ მეძუძური კატა ვინმეს ჰყოლოდა. საბედნიეროდ, გამომეხმაურნენ მეძუძური კატების პატრონები" - აღნიშნავს გოგონა.

მეძუძური კატების პატრონები კი არიან: თამილა გიგაური და ლელა ჩუგუაშვილი. კორონავირუსის პანდემიის გამო და ქვეყანაში ამოქმედებული შეზღუდვების გათვალისწინებით, ქალაქის ერთი ბოლოდან მეორე ბოლოში კნუტები ფეხით გაუყვანა.

,,კნუტებით გულში მიხუტებული მყავდა, დედის ტემპერატურა რომ ცოტათი მაინც შემენარჩუნებინა. საბედნიეროდ, მეძუძურმა კატამ არ იუცხოვა და ძუძუც მოაწოვა" - გვითხრა მან, რომელსაც სხვათა შორის, არ სურს ვინაობის გამხელა.

თამილა გიგაური, რომელმაც უდედოდ დარჩენილი, ნაგვის ურნაში ჩაყრილი კნუტები შეიფარა, სოციალურად დაუცველია.

მისი თქმით კნუტენმა უკვე თვალი გაახილეს და თავს კარგად გრძნობენ.

,,ჩემი მეზობელი შემოვიდა დილით ჩემთან და მითხრა, ნახე ფეისბუქზე წერია, ვიღაცას კნუტები გადაუყრია ბუნკერში და ახლა მეძუძურ კატას ეძებს, რომ აჭამოს და გადარჩნენო. შენს კატას რომ მოუყვანონ, შეიძლებაო? იცოდა რომ მე მყავდა სახლში მეძუძური კატა. მე ვუთხარი, მომიყვანოს, მაგას რად უნდა ლაპარაკი-მეთქი." - გვიყვება თამილა გიგაური.

ქალბატონი თამილა ამბობს, რომ მისმა კატამ სხვისი კნუტები ძალიან კარგად მიიღო,:

,,სულ ეფერება, თვალებიც გაახილეს უკვე. თავისი საკუთარი ოთხი კნუტი ჰყავს. ახლა ბულიონს და ცოტა ცხიმიან საჭმელებზე მყავს, რძე რომ ქონდეს კარგად. კნუტებს უკვე გამოუჩნდათ პატრონები, როცა შეძლებენ დამოუკიდებლად ჭამას, წაიყვანენ." - აცხადებს თამილა გიგაური.

მას ბავშვობიდან ძალიან უყვარს ცხოველები, სახლში ახლა 4 კატა, 7 კნუტი და ორი მიკედლებული ძაღლი ჰყავს
.



,,პარალელურად, უპატრონო ძაღლებიც მოდიან ჩემთან და შეძლებისდაგვარად ვაჭმევ ყოველ დღე. ერთი კატა კიდევ ორსულადაა და დღედღეზე დაყრის კნუტებს. მეძუძური კატა, რომელიც ახლა ბუნკერში გადაყრილ კნუტებს აჭმევს, ციმბირული ჯიშისაა და ერთ-ერთმა ოჯახმა მაჩუქა, ვისაც სახლს ვულაგებ-ხოლმე." - ამბობს ქალბატონი თამილა.

ჩვენი რესპოდენტი წმინდაწყალზე ე.წ. ბარაკებში ცხოვრობს, ჰყავს მეუღლე და სამი არასრულწლოვანი გოგონა.

,,ბავშვბსაც ძალიან უყვართ ცხოველები. თავს სოციალური დახმარებით და სახლების ლაგებით ვირჩენდი, ჩემი მეუღლეც მუშად მუშაობდა. ახლა კორონავირუსის გამო ორივენი უმუშევრები დავრჩით. ძალიან მიჭირს ჩემი ოჯახის გამოკვებაც და ცხოველებისაც, კარგი მეზობლები მყავს გარშემო და ისინიც მეხმარებიან. ძალიან მეცოდებიან უპატრონო ცხოველები, ჩემთან ყოველ დღე ძალიან ბევრი ქუჩის ძაღლი მოდის და როგორც შემიძლია ვაჭმევ", - აღნიშნა Qარტლი.გე-სთან საუბრისას თამილა გიგაურმა.

Print E-mail
FaceBook Twitter

სტატიის გამოყენების პირობები

ამავე კატეგორიაში
სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ
პათოლოგიას აერთიანებს.

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

17:14 / 10.07.2025
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19 წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
13:27 / 10.07.2025
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო პროდუქტი
13:58 / 09.07.2025
დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

14:07 / 04.07.2025
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით
მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ
დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე

მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.



„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი.

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე


მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე 8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება, ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში, დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის პოლიტიკას.


„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა, მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ. ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად, ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში, შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე, სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა პროფესიებს.”

ნინო, თავის ცოდნასა და გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს, რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.

“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”

 

 

13:26 / 04.07.2025
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის ასაკს იყო მიღწეული.
"სოფელში არაფერია. აქ არავინ არის. მხოლოდ ერთი ბიჭი, მაგისი დედა და მე ვართ.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან, მიხარია,


საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.

ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.