რედაქტორის რჩევით
კალენდარი
«« ივლისი 2025 »»
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 123
ახალი ამბები
დაცულია თუ არა ტანის ლანდშაფტი? - ინტერვიუ სააგენტოს ხელმძღვანელთან
გორის მუნიციპალიტეტის სოფელ იფნარაში დათვის დატყვევების ფაქტზე გამოძიება გრძელდება. ირკვევა, რომ ამ საქმესთან ტანისა და თეძმის დაცული ლანდშაფტის ორი რეინჯერია კავშირში.

ტანისა და თეძმის დაცული ლანდშაფტი სულ ცოტა ხნის წინ შეიქმნა. ამ სააგენტოს შექმნის ერთ-ერთი მიზანი, სწორედ,  ხეობაში ბინადარი ცხოველების და არა მარტო მათი დაცვაა. თუმცა, დათვთან დაკავშირებით, სწორედ რეინჯერების მიმართ გაჩნდა კითხვები.

სააგენტოს ხელმძღვანელი გიორგი ედიშერაშვილი აცხადებს, რომ რეინჯერებს მხოლოდ დათვის გადარჩენა სურდათ. როგორ აღმოჩნდა კერძო ტერიტორიაზე ცხოველი, ამის თაობაზე სააგენტოს ხელმძღვანელს ვესაუბრეთ:

,,დაახლოებით 5 დღის წინ (ინფორმაციის გავრცელებიდან - რედ) დაცული ლანდშაფტის რეინჯერებმა ე.წ ტროსებში გაჭედილი დათვის მოზრდილი ბელი იპოვეს. ცხოველი მძიმე მდგომარეობაში იყო, ამიტომ მათ ის შედარებით უსაფრთხო გარემოში გადაიყვანეს, სადაც ამ ხნის მანძილზე უზრუნველყოფნენ დათვის გამოკვებას და პარალელურად შესაბამისი, კომპეტენტური ორგანოს მოძიებას, რათა დათვს დროული და სათანადო დახმარება გასწეოდა. რეინჯერებს ერთადერთი მოტივაცია ამოძრავებდათ - დათვის უსაფრთხოება და მისი გადარჩენა.'' - აცხადებს გიორგი ედიშერაშვილი.

როგორც სააგენტოს ხელმძღვანელი ამბობს, პარალელურად, ხელმძღვანელობა ჩაერთო საქმეში:



,,დავუკავშირდით ზოოპარკს, გავარკვიეთ რამდენად შესაძლებელი იყო მათი ჩამოსვლა და ცხოველის გადაყვანა ვეტერინარულ კლინიკაში. მათ აგვიხსნეს პროცედურები, რომ ჯერ გარემოს დაცვის ზედამხედველობის სამსახურისთვის უნდა მიგვემართა ამ ფაქტზე რეაგირებისთვის. ამავე დღეს გარემოს ზედამხედველობის სამსახური დაცული ლანდშაფტის განყოფილებასთან ერთად ადგილზე გაეცნო ვითარებას, საქმეში ჩაერთო პოლიციაც და გუშინ გვიან ღამით ზოოპარკის წარმომადგენლების ადგილზე, უშუალოდ ჩართულობით და შესაბამისი პროცედურების დაცვით, ცხოველი გადაყვანილი იქნა ზოოპარკის კლინიკაში. ამჟამად მისი მდგოამრეობა სტაბილურია და უტარდება სათანადო მკურნალობა.'' - გვითხრა გიორგი ედიშერაშვილმა 12 თებერვალს.

როდის აცნობეს რეინჯერებმა გარემოს დაცვის ზედამხედველობის დეპარტამენტს? ეს ის კითხვაა, რომელიც ცხოველთა დამცველებს დღემდე აინტერესებს. დეპარტამენტს განცხადება ამ დრომდე არ გაუვრცელებია, ხოლო გიორგი ედიშერაშვილი ამბობს, რომ საქმეზე მიდის გამოძიება:

,,გარეული ცხოველის (მათ შორის წითელი ნუსხის ბინადრის) დაზიანებულ მდგოამრეობაში აღმოჩენის შემთხვევაში საჭიროა გამოვიჩინოთ მაქსიმალური სიფრთხილე რათა არ მოვახდინოთ მისი უარესად დაზიანება და დასტრესვა, საჭიროა მივმართოთ კომპეტენტურ ორგანოებს და დავუკავშირდეთ გარემოს დაცვის ზედამხედველობის სამსახურს. ამ საქმეზე მიმდინარეობს გამოძიება, რის შემდეგაც უფრო მეტი დეტალი გახდება ცნობილი. დათვის ეს მდგომარეობა ცნობილი გახდა ცხოველთა დამცველებისთვის, რომლემაც ამ თემის აქტუალიზაცია მოახდინეს. ცხოველთა დაცვის მიმართულებით მოტივირებული ადამიანების და ორგანიზაციების აქტიურობას ჩვენ მხოლოდ დადებითად ვაფასებთ. მზად ვართ მსგავსი საკითხების პრევენციის და თუნდაც სამოქმედო გეგმის შედგენისთვის შევიმუშავოთ ფორმატი, რომლის ფარგლებშიც სამთავრობო და სამოქალაქო ორგანიზაციები ერთობლივად იმუშავებენ.'' - გვითხრა მან.

გორელმა ცხოველთა დამცველმა დათვის შესახებ პოსტი 2024 წლის 11 თებერვალს გაავრცელა. მომდევნო დღეს კი ფოტოები და ვიდეოები გამოაქვეყნა. როგორც თამუნა გოგალაძე იხსენებს, თავდაპირველად, ვიდეო ერთ-ერთმა ადგილობრივმა მცხოვრებმა გადაიღო და გამოაქვენა. თამუნა გოგალაძის თქმით, ეს ვიდეო მოქალაქეს წააშლევინეს, თუმცა ცხოველთა დამცველმა მისი მოპოვება შეძლო.

იმ ტერიტორიით, სადაც დათვი იყო დაბმული, მწყემსი ნიკოლოზ ყაზარაშვილი სარგებლობს. მწყემსმა ადგილობრივ ტელეკომპანია ,,მონიტორინგს'' უთხრა, რომ დათვი ხაფანგში გაბმული 4 თებერვალს ნახეს, შემდეგ კი რეინჯერებთან ერთად, მანქანით წამოიყვანეს. ამჯერად, გამოძიებას მოუწევს იმის გარკვევა, ნამდვილად მოქმედებენ თუ არა ბრაკონიერები დაცულ ტერიტორიაზე.


იხ. ამავე თემაზე:

გორის სოფელ იფნარას ტყეში დათვი ჯაჭვით დაბმული ნახეს

შსს-ს ცნობით, იფნარაში ცხოველისადმი სასტიკი მოპყრობის ფაქტზე გამოძიება დაიწყო

ხეზე დაბმული დათვი დააძინეს და იფნარიდან თბილისის ზოოპარკში გადაიყვანეს

ფოტოზე: სოფელი იფნარა (ნანიკო მამისაშვილი)
Print E-mail
FaceBook Twitter

სტატიის გამოყენების პირობები

ამავე კატეგორიაში
სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ
პათოლოგიას აერთიანებს.

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

17:14 / 10.07.2025
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19 წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
13:27 / 10.07.2025
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო პროდუქტი
13:58 / 09.07.2025
დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

14:07 / 04.07.2025
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით
მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ
დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე

მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.



„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი.

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე


მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე 8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება, ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში, დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის პოლიტიკას.


„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა, მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ. ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად, ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში, შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე, სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა პროფესიებს.”

ნინო, თავის ცოდნასა და გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს, რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.

“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”

 

 

13:26 / 04.07.2025
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის ასაკს იყო მიღწეული.
"სოფელში არაფერია. აქ არავინ არის. მხოლოდ ერთი ბიჭი, მაგისი დედა და მე ვართ.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან, მიხარია,


საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.

ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.