რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები
მარტოხელა დევნილი დედა ბინას ითხოვს - სამინისტრო ბინის შესაძენად 25 ათას ლარს სთავაზობს
შიდა ქართლში მცხოვრებმა მარტოხელა დედამ დევნილთა სამინისტროს ბინა
მოსთხოვა.
მოთხოვნაში აღწერილია, რომ ქალი დაბადებულია ქალაქ ცხინვალში. ცხოვრობს შიდა ქართლში, ჰყავს მცირეწლოვანი შვილი. არის ოჯახში ძალადობის მსხვერპლი და იძულებული გახდა დაეტოვებინა დედამთილისა და მამამთილის სახლი.
მარტოხელა მშობელი დევნილთა სამინისტრომ, ბინით დაკმაყოფილების თაობაზე, უარით გაისტუმრა.
ამის შემდეგ, მოქალაქემ სასამართლოს მიმართა. სასამართლომ მისი მოთხოვნა დააკმაყოფილა. მოსამართლემ დევნილთა სამინისტროს წარმომადგენელს იმ გადაწყვეტილების გაუქმება დაავალა, რომლითაც მარტოხელა დედას ბინით დაკმაყოფილებაზე უარი ეთქვა.
დევნილთა სამინისტროში ახალი გადაწყვეტილება მიიღეს. მარტოხელა დედას აცნობეს, რომ თუკი მოძებნიდა კერძო ბინას ან სახლს, სახელმწიფო 25 ათას ლარს გადაიხდის.
ქალმა აღნიშნა, რომ გორში ან მის მიმდებარედ ამ თანხით ბინის შეძენა შეუძლებელია. თუმცა, იგი მზადაა შევიდეს საცხოვრებლად იმ ბინაში, რომელსაც თავად სამინისტროს წარმომადგენლები მოძებნიან და 25 ათას ლარად შეიძენენ.
სასამართლომ იმსჯელა იმის შესახებაც, თუ რამდენად საკმარისია აღნიშნული თანხა კერძო ბინის ან სახლის შესაძენად. როგორც სხდომაზე გაირკვა, დევნილთა სამინისტროში არსებობს კომისია, რომელიც კერძო ბინით ან სახლით დაკმაყოფილებაზე მუშაობს.
კომისიის დებულებაში ვკითხულობთ:
,,კომისია განსაზღვრავს კერძო საკუთრებაში არსებული შესასყიდი საცხოვრებელი ფართების (სახლი/ბინა) მაქსიმალურ რაოდენობას. ნასყიდობის ღირებულების მაქსიმალური ოდენობა საცხოვრებელ ფართზე (სახლი/ბინა) განისაზღვრება:
ა) 22 000 ლარი − ოჯახზე, რომელიც შედგება 1 წევრისაგან;
ბ) 25 000 ლარი − ოჯახზე, რომელიც შედგება 2 წევრისაგან;
გ) 28 000 ლარი − ოჯახზე, რომელიც შედგება 3 წევრისაგან;
დ) 31 000 ლარი − ოჯახზე, რომელიც შედგება 4 წევრისაგან;
ე) 34 000 ლარი − ოჯახზე, რომელიც შედგება 5 წევრისაგან;
ვ) 37 000 ლარი − ოჯახზე, რომელიც შედგება 6 წევრისაგან;
ზ) 40 000 ლარი − ოჯახზე, რომელიც შედგება 7 წევრისაგან;
თ) ყოველ შემდგომ წევრზე – 3000 ლარი.
ამ დოკუმენტის საფუძველზე მოსამართლემ განმარტა: ,,რაც შეეხება პრეტენზიას, თანხის ოდენობის სიმცირის (არასაკმარისობის) შესახებ, საკასაციო სასამართლო განმარტავს, რომ ბინის შესასყიდად გამოსაყოფი თანხის ოდენობა, ოჯახის წევრთა რაოდენობის გათვალისწინებით, რეგულირებულია და განსაზღვრულია შესაბამისი ნორმატიული აქტებით. ამდენად, ადმინისტრაციული ორგანო გადაწყვეტილების მიღების პროცესში მოქმედებს სწორედ ამ სამართლებრივი დანაწესის შესაბამისად და სწორედ მის ფარგლებში.''
მოთხოვნაში აღწერილია, რომ ქალი დაბადებულია ქალაქ ცხინვალში. ცხოვრობს შიდა ქართლში, ჰყავს მცირეწლოვანი შვილი. არის ოჯახში ძალადობის მსხვერპლი და იძულებული გახდა დაეტოვებინა დედამთილისა და მამამთილის სახლი.
მარტოხელა მშობელი დევნილთა სამინისტრომ, ბინით დაკმაყოფილების თაობაზე, უარით გაისტუმრა.
ამის შემდეგ, მოქალაქემ სასამართლოს მიმართა. სასამართლომ მისი მოთხოვნა დააკმაყოფილა. მოსამართლემ დევნილთა სამინისტროს წარმომადგენელს იმ გადაწყვეტილების გაუქმება დაავალა, რომლითაც მარტოხელა დედას ბინით დაკმაყოფილებაზე უარი ეთქვა.
დევნილთა სამინისტროში ახალი გადაწყვეტილება მიიღეს. მარტოხელა დედას აცნობეს, რომ თუკი მოძებნიდა კერძო ბინას ან სახლს, სახელმწიფო 25 ათას ლარს გადაიხდის.
ქალმა აღნიშნა, რომ გორში ან მის მიმდებარედ ამ თანხით ბინის შეძენა შეუძლებელია. თუმცა, იგი მზადაა შევიდეს საცხოვრებლად იმ ბინაში, რომელსაც თავად სამინისტროს წარმომადგენლები მოძებნიან და 25 ათას ლარად შეიძენენ.
სასამართლომ იმსჯელა იმის შესახებაც, თუ რამდენად საკმარისია აღნიშნული თანხა კერძო ბინის ან სახლის შესაძენად. როგორც სხდომაზე გაირკვა, დევნილთა სამინისტროში არსებობს კომისია, რომელიც კერძო ბინით ან სახლით დაკმაყოფილებაზე მუშაობს.
კომისიის დებულებაში ვკითხულობთ:
,,კომისია განსაზღვრავს კერძო საკუთრებაში არსებული შესასყიდი საცხოვრებელი ფართების (სახლი/ბინა) მაქსიმალურ რაოდენობას. ნასყიდობის ღირებულების მაქსიმალური ოდენობა საცხოვრებელ ფართზე (სახლი/ბინა) განისაზღვრება:
ა) 22 000 ლარი − ოჯახზე, რომელიც შედგება 1 წევრისაგან;
ბ) 25 000 ლარი − ოჯახზე, რომელიც შედგება 2 წევრისაგან;
გ) 28 000 ლარი − ოჯახზე, რომელიც შედგება 3 წევრისაგან;
დ) 31 000 ლარი − ოჯახზე, რომელიც შედგება 4 წევრისაგან;
ე) 34 000 ლარი − ოჯახზე, რომელიც შედგება 5 წევრისაგან;
ვ) 37 000 ლარი − ოჯახზე, რომელიც შედგება 6 წევრისაგან;
ზ) 40 000 ლარი − ოჯახზე, რომელიც შედგება 7 წევრისაგან;
თ) ყოველ შემდგომ წევრზე – 3000 ლარი.
ამ დოკუმენტის საფუძველზე მოსამართლემ განმარტა: ,,რაც შეეხება პრეტენზიას, თანხის ოდენობის სიმცირის (არასაკმარისობის) შესახებ, საკასაციო სასამართლო განმარტავს, რომ ბინის შესასყიდად გამოსაყოფი თანხის ოდენობა, ოჯახის წევრთა რაოდენობის გათვალისწინებით, რეგულირებულია და განსაზღვრულია შესაბამისი ნორმატიული აქტებით. ამდენად, ადმინისტრაციული ორგანო გადაწყვეტილების მიღების პროცესში მოქმედებს სწორედ ამ სამართლებრივი დანაწესის შესაბამისად და სწორედ მის ფარგლებში.''
ამავე კატეგორიაში
ჯარიმების გდახდის შედეგად მუნიციპალიტეტის ანგარიშზე ჩაირიცხა 125
680 ლარი.
გორის პოლიციის თანამშრომლებმა ს. ჟამერაშვილმა და ნ. საათაშვილმა მოქალაქეს სცემეს.
სკვერის მშენებლობა 2024 წლის აპრილში დაიწყო, ხოლო სამუშაოები 2024 წლის ივლისში უნდა დასრულებულიყო.
,,აღმოჩენილია 20 კუბური მეტრი წიწვოვანი სახეობის სამასალე
მერქანი და 31 კუბური მეტრი ფიცარი.
მე-11 სკოლას დემონტაჟი 4 წლის წინ ჩაუტარდა და ახლი შენობის
ვიდეორეპორტაჟი
რა სიკეთეებს სთავაზობს ევროკავშირი სტუდენტებს - გორელი
ახალგაზრდების გამოცდილება
,,ეს წყალიც ერთი კვირა მოდიოდა. ვერ გამოიყენებდი დასარეცხადაც კი.
ახლა დგას კვარცხლბეკივით,"
ერგნეთის ომის მუზეუმში ლექცია-სემინარი ჩატარდა, სადაც მსმენელებს
წარუდგინეს 3 წიგნი -
ფილმის ჩვენებას დაესწრნენ შიდა ქართლში მცხოვრები სტუდენტები,
სამოქალაქო აქტივისტები და ჟურნალისტები.
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები