რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები
,,თქვენ ჰგავდით ღვთისგან მოხატულ ფრესკას" - ანა ფერაძის ხსოვნის საღამო მისივე სახელობის გორის სამხატვრო სკოლაში
,,თქვენ ჰგავდით ღვთისგან მოხატულ ფრესკას" - ასე დაასათაურა წიგნი
ვაჟა შაქარაშვილმა, რომელიც გორის სამხატვრო სკოლის დამაარსებლის, ანა
ფერაძის ცხოვრებასა და მოღვაწეობას მიუძღვნა. წიგნის პრეზენტაცია დღეს
გორის სამხატვრო სკოლაში ჩატარებულ ღონისძიებაზე გაიმართა.
მხატვრებმა, მუსიკოსებმა, მწერლებმა, ადგილობრივი ხელისუფლების წარმომადგენლებმა და სამხატვრო სკოლის მოსწავლეებმა ანა ფერაძის ღვაწლზე ისაუბრეს. თბილისის სამხატვრო აკადემიის რექტორის მოადგილე ამბობს, რომ მომავალი თაობა ბევრ საინტერესო დეტალებს შეიტყობს წიგნიდან; ,,ცნობილია, რომ ის თავდაპირველად თბილისიდან იწვევდა პედაგოგებს გორში სამუშაოდ. საკუთარ ხარჯებს იკლებდა , რომ მათ აქ ემუშავათ"
ამავე დროს, გორის სამხატვრო სკოლაში ვალიკო არჩუაძის სახელობის დარბაზიც გაიხსნა, რომელიც ამ სკოლის რიგით მეორე დირექტორი იყო. ვალიკო არჩუაძის დროს, ანა ფერაძის დაარსებულ სკოლას ლადო გუდიაშვილიც ესტუმრა. სკოლაში ლადო გუდიაშვილის ნახატი ინახება ავტორის ხელნაწერით. ეს ნახატი ლადო გუდიაშვილმა სკოლის მოსწავლეებს თბილისში საკუთარ სახელოსნოში სტუმრობის დროს აჩუქა.
სკოლაში დღესაც მუშაობენ ანა ფერაძის თაობის პედაგოგები. გულნარა ჩიტაძე იხსენებს, რომ 1962 წელს ანა ფერაძესთან მივიდა, რათა მუშაობა დაეწყო.
,,მე იმ პერიოდში თეატრში ვმუშაობდი, მაგრამ უმუშევარი დავრჩი. მითხრეს, რომ გორში გაიხსნა სამხატვრო სკოლა. მაშინდელ მეცხრე სკოლის ეზოში გახსნილ დაწესებულებაში მივედი. ანიკომ მითხრა, აბა მაჩვენე შენი ნახატიო. მას ვაჩვენე ჩემი მაშინდელი ნახატი ,,ბეთჰოვენი". ეს სურათი შემდეგ თავის როიალთან დაკიდა. იმის გამო, რომ მაშინ შტატები არ იყო დაშვებული, საკუთარი ხელფასიდან მოიკლო და მუშაობა დამაწყებინა." - იხსენებს გულნარა ჩიტაძე.
ამავე სკოლის წარმომადგენელია მხატვარი ჟუჟუნა ვაშაგაშვილი. მან თავდაპირველად ცხინვალის სასწავლებელი დაამთავრა. აპირებდა სამხატვრო აკადემიაში სწავლის გაგრძელებას:
,,ცხინვალის სასწავლებელი ახალი დამთავრებული მქონდა. ჩემმა დამ მითხრა, მივიდეთ გორის სამხატვრო სკოლაში და ვნახოთ ანიკო ფერაძეო. ბინაში ვესტუმრეთ, გაგვიმასპინძლდა ძალიან კარგად. შემდეგ გამომიტანა ერთ-ერთი ნახატი, რომელიც ამ სკოლის ალბათ პედაგოგის ნახატი იყო და მითხრა, ასე დახატავო? მე გამეცინა, კვეხნად არ ჩამეთვალოს. მერე ჩემმა დამ უთხრა, იცით, ჩემი და ლექსებსაც წერსო, რაც ძალიან გაუხარდა. ანიკო თვითონაც ლექსებს წერდა," - იხსენებს ჟუჟუნა ვაშაგაშვილი.
დღეს, გორის სამხატვრო სკოლის დირექტორია კახაბერ თოფჩიშვილი. სწორედ, მისი ინიციატივით გაიმართა დღევანდელი საღამო. კახაბერ თოფჩიშვილის 8 ნახატი ხელოვნების მუზეუმმა ერთი კვირის წინ შეიძინა.
მხატვრებმა, მუსიკოსებმა, მწერლებმა, ადგილობრივი ხელისუფლების წარმომადგენლებმა და სამხატვრო სკოლის მოსწავლეებმა ანა ფერაძის ღვაწლზე ისაუბრეს. თბილისის სამხატვრო აკადემიის რექტორის მოადგილე ამბობს, რომ მომავალი თაობა ბევრ საინტერესო დეტალებს შეიტყობს წიგნიდან; ,,ცნობილია, რომ ის თავდაპირველად თბილისიდან იწვევდა პედაგოგებს გორში სამუშაოდ. საკუთარ ხარჯებს იკლებდა , რომ მათ აქ ემუშავათ"
ამავე დროს, გორის სამხატვრო სკოლაში ვალიკო არჩუაძის სახელობის დარბაზიც გაიხსნა, რომელიც ამ სკოლის რიგით მეორე დირექტორი იყო. ვალიკო არჩუაძის დროს, ანა ფერაძის დაარსებულ სკოლას ლადო გუდიაშვილიც ესტუმრა. სკოლაში ლადო გუდიაშვილის ნახატი ინახება ავტორის ხელნაწერით. ეს ნახატი ლადო გუდიაშვილმა სკოლის მოსწავლეებს თბილისში საკუთარ სახელოსნოში სტუმრობის დროს აჩუქა.
სკოლაში დღესაც მუშაობენ ანა ფერაძის თაობის პედაგოგები. გულნარა ჩიტაძე იხსენებს, რომ 1962 წელს ანა ფერაძესთან მივიდა, რათა მუშაობა დაეწყო.
,,მე იმ პერიოდში თეატრში ვმუშაობდი, მაგრამ უმუშევარი დავრჩი. მითხრეს, რომ გორში გაიხსნა სამხატვრო სკოლა. მაშინდელ მეცხრე სკოლის ეზოში გახსნილ დაწესებულებაში მივედი. ანიკომ მითხრა, აბა მაჩვენე შენი ნახატიო. მას ვაჩვენე ჩემი მაშინდელი ნახატი ,,ბეთჰოვენი". ეს სურათი შემდეგ თავის როიალთან დაკიდა. იმის გამო, რომ მაშინ შტატები არ იყო დაშვებული, საკუთარი ხელფასიდან მოიკლო და მუშაობა დამაწყებინა." - იხსენებს გულნარა ჩიტაძე.
ამავე სკოლის წარმომადგენელია მხატვარი ჟუჟუნა ვაშაგაშვილი. მან თავდაპირველად ცხინვალის სასწავლებელი დაამთავრა. აპირებდა სამხატვრო აკადემიაში სწავლის გაგრძელებას:
,,ცხინვალის სასწავლებელი ახალი დამთავრებული მქონდა. ჩემმა დამ მითხრა, მივიდეთ გორის სამხატვრო სკოლაში და ვნახოთ ანიკო ფერაძეო. ბინაში ვესტუმრეთ, გაგვიმასპინძლდა ძალიან კარგად. შემდეგ გამომიტანა ერთ-ერთი ნახატი, რომელიც ამ სკოლის ალბათ პედაგოგის ნახატი იყო და მითხრა, ასე დახატავო? მე გამეცინა, კვეხნად არ ჩამეთვალოს. მერე ჩემმა დამ უთხრა, იცით, ჩემი და ლექსებსაც წერსო, რაც ძალიან გაუხარდა. ანიკო თვითონაც ლექსებს წერდა," - იხსენებს ჟუჟუნა ვაშაგაშვილი.
დღეს, გორის სამხატვრო სკოლის დირექტორია კახაბერ თოფჩიშვილი. სწორედ, მისი ინიციატივით გაიმართა დღევანდელი საღამო. კახაბერ თოფჩიშვილის 8 ნახატი ხელოვნების მუზეუმმა ერთი კვირის წინ შეიძინა.
ამავე კატეგორიაში

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.

შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე
მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.
„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.

„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე
ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.
„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი
როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში
საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ
მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე,
სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა
პროფესიებს.”
ნინო, თავის ცოდნასა და
გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს,
რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად
ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.
“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის
სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას
ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების
გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს
უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ
უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის
ასაკს იყო მიღწეული.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან,
მიხარია,
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.


ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები