რედაქტორის რჩევით
კალენდარი
«« ივლისი 2025 »»
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 123
ახალი ამბები
ახალგაზრდებმა ოთხ თვიანი მუშაობის შედეგები შეაჯამეს
გორის დემოკრატიული ჩართულობის ცენტრში, ადგილობრივმა და გამყოფ ხაზთან მცხოვრებმა ახალგაზრდებმა ოთხ თვიანი აქტივობების შედეგები შეაჯამეს.

მოხსენებების დროს განსაკუთრებული აქცენტები მოზარდებმა იმ შევხედრებზე გააკეთეს, სადაც მათ გულახდილად საუბრისა და ინფორმაციის გაცვლის საშულება მიეცათ.

ერთ-ერთი იყო ომის თემა, რა დროსაც ახალგაზრდებმა ოკუპაციის მუზეუმში 2008 წლის რუსეთ-საქართველოს ომის დროინდელი ისტორიები გაიხსენეს.

პროექტის ერთ-ერთი მონაწილე ახალდაბელი 16 წლის თამარ ლეკიშვილია. დღევანდელ კონფერენციაზე მან აღნიშნა, რომ თანატოლებთან გატარებული დღეებისა და მათთან ერთად განხორიციელებული ღონისძიებების შედეგად უფრო გახსნილი და აქტიური გახდა.

„ვხედავდი ბავშვებს, რომლებიც აქტიურად ჩანდნენ სხვადასხვა ღონისძიებებში. მეც მსურდა მათთან ერთად შესაძლებლობები მომესინჯა აქტივობებში. ვფიქრობდი რომ ეს ჩემი შანსი იყო და ხელიდან არ უნდა გამეშვა. ამ დროის მანძილე საინტერესო ინფორმაცია მივიღე. უფრო გახსნილი და ჩართული გავხდი. ის მოლოდინები რაც მქონდა რამდენიმე თვის წინ შემიძლია ვთქვა რომ ნამდვილად გამართლდა.“- ამბობს თამარ ლეკიშვილი.

პროექტში, ,,ახალგაზდების ჩართულობის გაძლიერება შიდა ქართლში“ გორის მუნიციპალიტეტის სხვადსხვა დასახლებიდან 25-მდე ახალგაზრდა იყო ჩართული. 17 წლის ასმათ ფაილევანიანის აზრით, აღნიშნულმა შეხვედრებმა თანატოლებთან ერთად ისეთ საკითხების არსზე დააფირა, როგორიცაა, დემოკრატია, გენდერი და არჩევნები.

„ჩვენი მთავარი პრობლემა ისაა, რომ არ გვაქვს სათანადო ინფორმაცია, როგორ განვახორციელოთ ესა თუ ის პროექტი, ისე რომ მივაღწიოთ სასურველ შედეგს. დემოკრატია, გენდერი, არჩევნები - ეს ის ტერმინებია, რომლებზეც ზოგადი წარმოადგენა მქონდა, ახლა უკვე ვიცი თითოეულის მნიშვნელობა და ერთმანეთთან კავშირის მნიშვნელობა. ვფიქრობ, ცნობიერების დონე ამ მხრივ ავიმღლე და მსგავს პროექტებში ჩართულობა სამომავლოდ წარმატების მიღწევაში დამეხმარება.“- აღნიშნა 17 წლის ასმათ ფაილევანიანმა.

პროექტი გორის მუნიციპალიტეტის მერიის მიერ იყო მხარდაჭერილი და მას მეგობრობის ხიდი „ქართლოსი“ ახორციელებდა. არასამთავრობო ორგანიზაცია ადგილობრივ ხელისუფლებასთან ერთად, ახალგაზრდების გააქტიურებასა და მათი განვითარებისთვის მუშაობას სამომავლოდაც აპირებს.

„ევროპაში ამას ეძახიან ოქროს სამკუთხედს, ერთ მხარესაა იდეებითა და მოტივაციით სავსე ახალგაზრდების ჯგუფი, მეორე მხარეს ამ იდეების განხორციელებაში გამოცდილი და კომპეტენტური ორგანიზაცია და მესამე მხარეს ამ ყველაფერში ხელის შემწყობი და მხარდამჭერი ხელისუფლება. თამამად შემიძლია ვთქვა, რომ ამ შემთხვევაშიც ასე იყო და მზად ვართ ახალგაზრდების განვითარებისთვის კვლავაც აქტიურად ვიმუშაოთ ინდივიდუალურად თუ ორგანიზაციებთან ერთად.“- განაცხადა ახალგაზრდული განყოფილების ხელმძღვანელმა დიმა გოგიაშვილმა.

ორგანიზაცია „ქართლოსი“ გამყოფ ხაზთან მცხოვრებ და ადგილორბივ ახალგაზრდებს 4 თვის განმავლობაში აძლევდა საშუალებას აემაღლათ ცნობიერების დონე სხვადასხვა საინტერესო და აქტუალურ საკითხზე, გვქონდა ტრენინგები ძალადობის, ბულინგის, გენდერული ბალანსის შესახებ, ასევე სიმულაციური ტამაშებით შევეცადეთ გვეჩვენებინა მათთვის რას ნიშნავდა მედიაცია და რა როლი აქვს მას ორ დაპირისპირებულ მხარეს შორის არსებული კონფლიქტის აღმოფხვრის პროცეში. ვისაუბრეთ სხვა ქვეყნების კონფლიქტების მაგალითზე ჩვენ ქვეყანაში არსებულ ვითარებაზე და ამ პროცესში ძალიან აქტიურად იყვნენ ჩართულები „ქართლოსში“ მყოფი EVS -ის მოხალისეები.“- აღნიშნა „ქართლოსის“ წარმომადგენელმა ლელა მაზმიშვილმა.

პროექტის განხროციელება მერიის მხარდაჭერით მიმდინარე წლის მაისიდან დაიწყო და დღეს დასრულდა. ახალგაზრდებთან ერთად შემაჯამებელ ღონისძიებას ადგილობრივი არასამთავობო სექტორისა და მედიის წარმომადგენლებიც ესწრებოდნენ. პროექტის დასრულების მიუხედავად, ახალგაზრდებმა აღნიშნეს, რომ ურთიერთობებს არ წყვეტენ და თემში სასიკეთო ცვლილებებისთვის ერთმანეთს ახალ იდეებსა და მათი განხორციელების გზებს გაუზიარებენ.

Print E-mail
FaceBook Twitter

სტატიის გამოყენების პირობები

ამავე კატეგორიაში
სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ
პათოლოგიას აერთიანებს.

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

17:14 / 10.07.2025
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19 წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
13:27 / 10.07.2025
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო პროდუქტი
13:58 / 09.07.2025
დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

14:07 / 04.07.2025
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით
მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ
დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე

მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.



„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი.

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე


მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე 8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება, ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში, დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის პოლიტიკას.


„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა, მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ. ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად, ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში, შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე, სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა პროფესიებს.”

ნინო, თავის ცოდნასა და გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს, რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.

“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”

 

 

13:26 / 04.07.2025
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის ასაკს იყო მიღწეული.
"სოფელში არაფერია. აქ არავინ არის. მხოლოდ ერთი ბიჭი, მაგისი დედა და მე ვართ.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან, მიხარია,


საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.

ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.