რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები
EU4Youth: ევროკავშირი იწყებს ახალ პროექტებს ახალგაზრდობის დასაქმების ხელშესაწყობად
.ევროკავშირის EU4Youth ინიციატივის ფარგლებში
საქართველოში სამი ახალი პროექტის განხორციელება დაიწყო. სამივე
პროექტი უკვე მუშაობს ახალგაზრდებთან დასაქმების შესაძლებლობის
ამაღლების, უნარ-ჩვევების განვითარებისა და საზოგადოებაში აქტიური
მონაწილეობის უზრუნველსაყოფად.
ეს არის ევროკავშირის მხარდაჭერის ახალი პაკეტის ნაწილი, რომლის შესახებ 2017 წლის ნოემბერში გამართულ აღმოსავლეთ პარტნიორობის სამიტზე შეთანხმდნენ. მხარდაჭერის მიზანია რეგიონში ახალგაზრდობის მხარდაჭერა და განათლება.
სამივე პროექტი ეხმარება ქართველ ახალგაზრდობას - განსაკუთრებით დაუცველ ახალგაზრდებს - დასაქმების პერსპექტივების გაუმჯობესებაში სამეწარმეო პოტენციალის გაძლიერებით და შრომის ბაზრისთვის აუცილებელი უნარ-ჩვევების განვითარებით.
პროექტი EU4Youth: უკეთესი უნარები უკეთესი მომავლისათვის, ხორციელდება Save the Children მიერ. დაიწყო ყოვლისმომცველი შრომის ბაზრის შეფასება იმის დასადგინად, თუ რომელი უნარები და პროფესიებია ყველაზე უფრო მოთხოვნადი, რას გვთავაზობს განათლების სექტორი და რამდენად შეესაბამებიან ახალგაზრდები საერთო სურათს. სხვა დაგეგმილი ღონისძიებები მოიცავს ვაკანსიების ძიების ორგანიზებას, მცირე გრანტებს ახალგაზრდებისთვის საწყისი დაფინანსების სახით და მეწარმეობის შესაძლებლობების განვითარებას.
EU4Youth: პოტენციალის გაძლიერება დასაქმების უკეთესი პერსპექტივისთვის ხორციელდება დანიის წითელი ჯვრის მიერ. პროექტი ინტერვიუებს ატარებს საქართველოს ხელისუფლებასთან, კომპანიებთან და შრომის ბაზრის ორგანიზაციებთან ახალგაზრდობის საკითხებზე პარტნიორობის გაძლიერების ან ჩამოყალიბების მიზნით. სხვა დაგეგმილი ღონისძიებები მოიცავს მეწარმეობის სწავლების სქემებს, ლიდერობის აკადემიის შექმნას და ტრენინგებს ჰუმანიტარული დიპლომატიის საკითხებზე.
EU4Youth: SAY YES-Skills for jobs ხორციელდება World Vision-ის მიერ; პირველი ძალისხმევები მიმართულია ახალგაზრდობის სფეროში ძირითად დაინტერესებულ მხარეებთან კოორდინაციის გაუმჯობესების შესაძლებლობების განხილვაზე. სხვა დაგეგმილი ღონისძიებები მოიცავს 23 ახალი SKYE (უნარ-ჩვევები და ცოდნა ახალგაზრდობის ეკონომიკური გაძლიერებისათვის) კლუბის ჩამოყალიბებას, არაფორმალური დასაწევი (catch-up) პროგრამების შექმნას სკოლის ნაადრევი მიტოვების შემთხვევაში, პროფესიული განათლებისა და სწავლების პროგრამების შემუშავებას მაგ. სასოფლო სამეურნეო და აგროტურიზმის სფეროსთვის.
მოკლე ცნობები:
2017 წლის ნოემბერში გამართულ ბრიუსელის აღმოსავლეთ პარტნიორობის სამიტზე დამტკიცდა აღმოსავლეთ პარტნიორობის ,,20 შედეგი 2020 წლისთვის", რომლებიც ფოკუსირებულია თანამშრომლობაზე მოქალაქეებისთვის ხელშესახები შედეგების მისაღწევად. სამიტის დეკლარაციაში გამოკვეთილი ძირითადი შედეგები მოიცავს ახალგაზრდობის და განათლების ახალ პაკეტს.
ახალგაზრდობის პაკეტის (Youth Package) ბირთვია EU4Youth პროგრამა (ამჟამად € 20 მილიონი, მეორე ეტაპი (10 მილიონი ევრო) მომზადების პროცესშია). პროგრამა შედგება სამი კომპონენტისგან:
1. შესაძლებლობების გაძლიერება ახალგაზრდული ორგანიზაციების, სამოქალაქო საზოგადოების ორგანიზაციებისა და /ან კერძო კომპანიებისთვის, ასევე ახალგაზრდული სექტორის მუშაკებისა და ლიდერებისთვის Erasmus+ პროგრამის ფარგლებში. შეირჩა 53 პროექტი, მათ შორის 20 პროექტი სამოქალაქო საზოგადოების სტიპენდიებისთვის და 15 პარტნიორობა მეწარმეობისთვის;
2. გრანტების სქემა, რომელიც მხარს უჭერს ახალგაზრდების განათლების და დასაქმების პერსპექტივებს რეგიონალური გრანტების მეშვეობით, განსაკუთრებულ ყურადღებას უთმობს დაუცველ ჯგუფებს. ახლახანს ხელმოწერილ რეგიონულ გრანტებს შორის არის შემდეგი ინიციატივები:
a. ახალგაზრდების სამეწარმეო პოტენციალის გაძლიერება გრანტების მეშვეობით, რომლებიც მიმართულია მეწარმეობის ხელშეწყობაზე, სამეწარმეო ცოდნისა და უნარ-ჩვევების განვითარებაზე, მათ შორის კონკრეტულ სექტორებში (მაგალითად, სოფლის მეურნეობა);
b. უკეთესი განათლება და უნარები შრომის ბაზრის საჭიროებებთან შესაბამისობაში გრანტის მეშვეობით, რომელიც მიზნად ისახავს შესაბამისი ტექნიკური და პროფესიული უნარების მქონე ახალგაზრდების რაოდენობის გაზრდას, ასევე მათი ფორმალური და არა ფორმალური განათლების შესაძლებლობების გაძლიერებას;
c. თანამშრომლობის ჩამოყალიბება სახელმწიფო და არასახელმწიფო აქტორებსა და კერძო სექტორს შორის, რაც ხელს უწყობს დარგობრივი ახალგაზრდული პოლიტიკის შემუშავებას.
3. კოორდინაციის კომპონენტი მიზნად ისახავს აღმოსავლეთ პარტნიორობის რეგიონის ახალგაზრდობაზე ფოკუსირებით თანამშრომლობის გაღრმავებას პროგრამის კომპონენტებს შორის, ასევე ევროკავშირის EU4Youth პროგრამასა და სხვა აქციებს შორის და EU4Youth პროგრამისთვის თანმიმდევრული კომუნიკაციისა და თვალსაჩინოობის უზრუნველყოფას.
EU4Youth პროგრამის მოკლე მიმოხილვას იხილავთ ბმულზე: http://www.euneighbours.eu/en/east/eu-in-action/projects/eu4youth .
ეს არის ევროკავშირის მხარდაჭერის ახალი პაკეტის ნაწილი, რომლის შესახებ 2017 წლის ნოემბერში გამართულ აღმოსავლეთ პარტნიორობის სამიტზე შეთანხმდნენ. მხარდაჭერის მიზანია რეგიონში ახალგაზრდობის მხარდაჭერა და განათლება.
სამივე პროექტი ეხმარება ქართველ ახალგაზრდობას - განსაკუთრებით დაუცველ ახალგაზრდებს - დასაქმების პერსპექტივების გაუმჯობესებაში სამეწარმეო პოტენციალის გაძლიერებით და შრომის ბაზრისთვის აუცილებელი უნარ-ჩვევების განვითარებით.
პროექტი EU4Youth: უკეთესი უნარები უკეთესი მომავლისათვის, ხორციელდება Save the Children მიერ. დაიწყო ყოვლისმომცველი შრომის ბაზრის შეფასება იმის დასადგინად, თუ რომელი უნარები და პროფესიებია ყველაზე უფრო მოთხოვნადი, რას გვთავაზობს განათლების სექტორი და რამდენად შეესაბამებიან ახალგაზრდები საერთო სურათს. სხვა დაგეგმილი ღონისძიებები მოიცავს ვაკანსიების ძიების ორგანიზებას, მცირე გრანტებს ახალგაზრდებისთვის საწყისი დაფინანსების სახით და მეწარმეობის შესაძლებლობების განვითარებას.
EU4Youth: პოტენციალის გაძლიერება დასაქმების უკეთესი პერსპექტივისთვის ხორციელდება დანიის წითელი ჯვრის მიერ. პროექტი ინტერვიუებს ატარებს საქართველოს ხელისუფლებასთან, კომპანიებთან და შრომის ბაზრის ორგანიზაციებთან ახალგაზრდობის საკითხებზე პარტნიორობის გაძლიერების ან ჩამოყალიბების მიზნით. სხვა დაგეგმილი ღონისძიებები მოიცავს მეწარმეობის სწავლების სქემებს, ლიდერობის აკადემიის შექმნას და ტრენინგებს ჰუმანიტარული დიპლომატიის საკითხებზე.
EU4Youth: SAY YES-Skills for jobs ხორციელდება World Vision-ის მიერ; პირველი ძალისხმევები მიმართულია ახალგაზრდობის სფეროში ძირითად დაინტერესებულ მხარეებთან კოორდინაციის გაუმჯობესების შესაძლებლობების განხილვაზე. სხვა დაგეგმილი ღონისძიებები მოიცავს 23 ახალი SKYE (უნარ-ჩვევები და ცოდნა ახალგაზრდობის ეკონომიკური გაძლიერებისათვის) კლუბის ჩამოყალიბებას, არაფორმალური დასაწევი (catch-up) პროგრამების შექმნას სკოლის ნაადრევი მიტოვების შემთხვევაში, პროფესიული განათლებისა და სწავლების პროგრამების შემუშავებას მაგ. სასოფლო სამეურნეო და აგროტურიზმის სფეროსთვის.
მოკლე ცნობები:
2017 წლის ნოემბერში გამართულ ბრიუსელის აღმოსავლეთ პარტნიორობის სამიტზე დამტკიცდა აღმოსავლეთ პარტნიორობის ,,20 შედეგი 2020 წლისთვის", რომლებიც ფოკუსირებულია თანამშრომლობაზე მოქალაქეებისთვის ხელშესახები შედეგების მისაღწევად. სამიტის დეკლარაციაში გამოკვეთილი ძირითადი შედეგები მოიცავს ახალგაზრდობის და განათლების ახალ პაკეტს.
ახალგაზრდობის პაკეტის (Youth Package) ბირთვია EU4Youth პროგრამა (ამჟამად € 20 მილიონი, მეორე ეტაპი (10 მილიონი ევრო) მომზადების პროცესშია). პროგრამა შედგება სამი კომპონენტისგან:
1. შესაძლებლობების გაძლიერება ახალგაზრდული ორგანიზაციების, სამოქალაქო საზოგადოების ორგანიზაციებისა და /ან კერძო კომპანიებისთვის, ასევე ახალგაზრდული სექტორის მუშაკებისა და ლიდერებისთვის Erasmus+ პროგრამის ფარგლებში. შეირჩა 53 პროექტი, მათ შორის 20 პროექტი სამოქალაქო საზოგადოების სტიპენდიებისთვის და 15 პარტნიორობა მეწარმეობისთვის;
2. გრანტების სქემა, რომელიც მხარს უჭერს ახალგაზრდების განათლების და დასაქმების პერსპექტივებს რეგიონალური გრანტების მეშვეობით, განსაკუთრებულ ყურადღებას უთმობს დაუცველ ჯგუფებს. ახლახანს ხელმოწერილ რეგიონულ გრანტებს შორის არის შემდეგი ინიციატივები:
a. ახალგაზრდების სამეწარმეო პოტენციალის გაძლიერება გრანტების მეშვეობით, რომლებიც მიმართულია მეწარმეობის ხელშეწყობაზე, სამეწარმეო ცოდნისა და უნარ-ჩვევების განვითარებაზე, მათ შორის კონკრეტულ სექტორებში (მაგალითად, სოფლის მეურნეობა);
b. უკეთესი განათლება და უნარები შრომის ბაზრის საჭიროებებთან შესაბამისობაში გრანტის მეშვეობით, რომელიც მიზნად ისახავს შესაბამისი ტექნიკური და პროფესიული უნარების მქონე ახალგაზრდების რაოდენობის გაზრდას, ასევე მათი ფორმალური და არა ფორმალური განათლების შესაძლებლობების გაძლიერებას;
c. თანამშრომლობის ჩამოყალიბება სახელმწიფო და არასახელმწიფო აქტორებსა და კერძო სექტორს შორის, რაც ხელს უწყობს დარგობრივი ახალგაზრდული პოლიტიკის შემუშავებას.
3. კოორდინაციის კომპონენტი მიზნად ისახავს აღმოსავლეთ პარტნიორობის რეგიონის ახალგაზრდობაზე ფოკუსირებით თანამშრომლობის გაღრმავებას პროგრამის კომპონენტებს შორის, ასევე ევროკავშირის EU4Youth პროგრამასა და სხვა აქციებს შორის და EU4Youth პროგრამისთვის თანმიმდევრული კომუნიკაციისა და თვალსაჩინოობის უზრუნველყოფას.
EU4Youth პროგრამის მოკლე მიმოხილვას იხილავთ ბმულზე: http://www.euneighbours.eu/en/east/eu-in-action/projects/eu4youth .
ამავე კატეგორიაში

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.

შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე
მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.
„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.

„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე
ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.
„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი
როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში
საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ
მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე,
სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა
პროფესიებს.”
ნინო, თავის ცოდნასა და
გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს,
რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად
ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.
“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის
სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას
ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების
გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს
უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ
უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის
ასაკს იყო მიღწეული.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან,
მიხარია,
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.


ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები