რედაქტორის რჩევით
კალენდარი
«« ივლისი 2025 »»
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 123
გორის სასამართლომ პოლიციის მანქანის გატაცებაში ბრალდებული დამნაშავედ ცნო
18-წლის კახა წაველიძე გორის სასამართლომ დამნაშავედ ცნო, თუმცა მოსამართლე შალვა კაკაურიძე, სასჯელის ზომის შესახებ, გადაწყვეტილებას 5 დეკემბერს გამოაცხადებს.

მან ისე გამოაცხადა სარეზოლუციო ნაწილი, რომ სათათბირო ოთახში არც გასულა. დაუჯერა პოლიციის თანამშრომლის (უბნის ინსპექტორების ხელმძღვანელის) გიორგი პატიაშვილისა და ორი მოწმის ჩვენებებს, რომელთა შესაბამისობა ექსპერტიზის დასკვნებთან არ მოდის.

პოლიციის მანქანის ,,გატაცების" საქმის განხილვა თბილისის სააპელაციო სასამართლოში გაგრძელდება. ადამიანის უფლებათა ცენტრის იურისტი ალექსი მერებაშვილი ამბობს, რომ არასასურველი განაჩენების შემთხვევაში, საქმე სტრასბურგის სასამართლოში გაიგზავნება.

მოსამართლე შალვა კაკაურიძე ვერ დარწმუნდა, რომ 2019 წლის 10 ივნისს, დაახლოებით 2 საათზე, ავტობანზე ამოტრიალებულ მანქანის საჭესთან იმ პერიოდში არასრულწლოვანი, 17-წლის კახა წაველიძე იჯდა.


 

2 განსხვავებული ვერსია

ბრალდებულის ვერსიით, ავტომანქანის საჭესთან პოლიციელი გიორგი პატიაშვილი იჯდა. 2019 წლის 10 ივნისს, დაახლოებით 1:30 წთ-ზე გურამიშვილის ქუჩაზე ყოფნისას პოლიციციის მანქანა გაჩერდა. დაუძახა გიორგი პატიაშვილმა და მანქანაში ჩაისვა. გურამიშვილის ქუჩიდან ისინი ცხინვალის გზატკეცილზე გავიდნენ, არსად გადაუხვიეს. ,,გალფის" ბენზისგასამართსადგურთან, შუქნიშნის გავლის შემდეგ, პატიაშვილმა მოუმატა სიჩქარეს. კითხვაზე, თუ სად მიჰყავდა პატიაშვილს არასრულწლოვანი, პასუხად აგრესია მიიღო. ბრალდებულის ჩვენებით, პოლიციელი მას თანამშრომლობას და სხვადასხვა დავალებების შესრულებას სთავაზობდა.

ცხინვალის გზატკეცილის გავლის შემდეგ, ავტომანქანამ ავტობანზე გადაუხვია. პოლიციელმა წაველიძეს შესთავაზა გვირაბთან, სმარტის სუპერმარკეტში გავლა და ყავის დალევა. ამ დროს მათ შორის კამათი მიდიოდა. პოლიციელი კახა წაველიძეს ურტავდა. წაველიძე კი, ცდილობდა თავის დაღწევას. ხელი აუკრა საჭეზე, რის შედეგადაც. პოლიციის მანქანა მიკროავტობუსს დაეჯახა, გადაყირავდა და 150-200 მ მანძილზე გაცურდა. საბოლოოდ, მარჯვენა ბორდიურს შეეჯახა.



პოლიციელის ვერსიით, მან კახა წაველიძეს დახმარება და სახლში წაყვანა შესთავაზა. ის ლერმონტოვის ქუჩაზე ბიძის სახლში მიყვანას აპირებდა. მოულოდნელად კახა წაველიძე აგრესიული გახდა და მანქანის გაჩერება მოსთხოვა. მანქანა გააჩერა, გადმოვიდა კახა წაველიძე და გაიქცა. უკან მიჰყვა პოლიციელი. არასრულწლოვანი ხელიდან დაუსხლტა, რომელიც მანქანისკენ მობრუნდა, ჩახტა დაქოქილ მანქანაში და ცენტრალური საკეტი აამოქმედა. პატიაშვილი მანქანას ჩამოეკიდა (ჯერ თქვა ბამპრესზეო, შემდეგ ოდნავ ღია ფანჯარაზეო).

ადვოკატი ლექსო მერებაშვილი აცხადებს, რომ მანქანას გურამიშვილის ქუჩიდან არსად გადაუხვევია, რადგან იმ ქუჩებზე არსებულ სათვალთვალო კამერების ჩანაწერებში, რომელიც ლერმონტოვის ქუჩის სიახლოვიდან ამოიღეს, პოლიციის მანქანას არ გაუვლია. ,,როგორც მანქანა ცხინვალის გზატკეცილზე შევიდა, პირდაპირ გააგრძელა გზა ავტობანისკენ. შესაბამისად, მანქანა არ ყოფილა ლერმონტოვის ქუჩაზე და არ ყოფილა მანქანის გატაცებაც" - ამბობს ადვოკატი.

პროკურორი ია მეფარიშვილი ხაზს უსვამს იმ გარემოებას, რომ პოლიციელ გიორგი პატიაშვილის ვერსიას ამყარებს მიკროავტობუსის მძღოლების ნაამბობ, თუმცა საქმეში ახლადჩართული პროკურორი (მანამდე საქმეს ნათია კიკალია უძღვებოდა) გვერდს უვლის სათვალთვალო კემრების ჩანაწერებს.





კითხვები, რომელზეც გამოძიებას პასუხი არ აქვს:

1. თუ მანქანამ ლერმონტოვის ქუჩაზე ჩაუხვია, სადაც ავტომანქანის გატაცება მოხდა, რატომ არ ამოიღეს თიბისი ბანკის (წმინდაწყლის ფილიალი) და მის გვერდით მდებარე კომერციული დაწესებულებების (აგროქართლი და ა.შ.) ობიექტების ჩანაწერები? ასევე სუპერმარკეტ ,,ჯიმარტის" სათვალთვალო კამერის ჩანაწერები?

2. თუ პოლიციელი გიორგი პატიაშვილი მანქანის ,,გატაცების" დროს, ლერმონტოვის ქუჩაზე, განწირული ყვიროდა, რატომ არ დაკითხეს ლერმონტოვის ქუჩაზე მცხოვრები ოჯახების წარმომადგენლები, რომლებიც სავარაუდოდ ამ განწირულ ყვირილს გაიგებდნენ?

3. თუ ლერმონტოვის ქუჩიდან ,,გატაცებული" მანქანა ყიფიანის ქუჩით ცხინვალის გზატკეცილზე გავიდა, რატომ არ ამოიღეს ამ ქუჩებზე არსებული სათვალთვალო კამერების ჩანაწერები? მათ შორის მაგთის ოფისის? რატომ არ ჩანს რელიგიური ორგანიზაცია ,,იეჰოვას მოწმეების" სათვალთვალო კამერებში პოლიციელის მანქანა გავლილი?

4. ,,გატაცების" შემდეგ მანქანამ ე.წ. შავ წერტილში გაიარა. რატომ არ დევს საქმეში აქ გავლილი მანქანის კადრები? წმინდაწყალზე ,,შავი წერტილი" იწყება გურამ პაპიტაშვილის ქუჩისა და ცხინვალის გზატკეცილს შორის არსებული კვეთიდან. მთავრდება დევნილთა კოტეჯებთან, სადაც საბავშვო ბაღია. ამ მონაკვეთში დამონტაჟებულია ე.წ. ჭკვიანი კამერები. ჭკვიანი კამერა აფიქსირებს მანქანის საჭესთან მყოფ პიროვნებას, მათ შორის, ღვედით.

5. მანქანის საჭეზე რატომ არ დაფიქსირდა ექსპერტიზით ბრალდებულის ბიოლოგიური მასალა?

6. მანქანის გადამცემ კოლოფიდან რატომ არ ამოვიდა ბრალდებულის ბიოლოგიური მასალა?

7. რატომ არ გამოიკვლიეს წარსულ დღეებში პოლიციელებისა და ბრალდებულს შორის არსებული კონფლიქტი? საიდან იცნობდა პოლიციელი გიორგი პატიაშვილის ბრალდებულს?

8. რატომ არ შეატყობინა პოლიციელმა გიორგი პატიაშვილმა შსს-ს მანქანის გატაცების შესახებ? ელსმენით შეტყობინება ფიქსირდება მხოლოდ 3 სთ-სა და 23 წთ-ზე. ეს მას შემდეგ, როდესაც შემთხვევის ადგილზე qartli.ge-ს ჟურნალისტი მივიდა. დანარჩენი ,,შეტყობინებები" მხოლოდ ქაღალდზე გამოკითხვის ოქმებით არის დადასტურებული.

ადვოკატმა ლექსო მერებაშვილმა დაცვით სიტყვაში კიდევ უამრავი შეუსაბამობების შესახებ ისაუბრა, რომელიც ეხება პოლიციის თანამშრომლის ჩვენებას წინასწარ გამოძიებაში და სასამართლო სხდომაზე მიცემულ, განსხვავებულ ჩვენებებს. ასევე, საგულისხმოა, რომ მიკროავტობუსის მძღოლი და მისი მგზავრი ერთნაირად აღწერენ ბრალდებულს (სიმაღლეს, ასაკს, თვალებს, ცხვირს, თმებს და ა.შ.), რაც ადვოკატის აზრით, გამომძიებლის კარნახითაა დაწერილი. ლექსო მერებაშვილის თქმით, გამოძიება არ უნდა ეწარმოებინა იმ ორგანის, რომლის თანამშრომელიც გიორგი პატიაშვილია.

 

Print E-mail
FaceBook Twitter

სტატიის გამოყენების პირობები

ამავე კატეგორიაში
სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ
პათოლოგიას აერთიანებს.

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

17:14 / 10.07.2025
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19 წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
13:27 / 10.07.2025
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო პროდუქტი
13:58 / 09.07.2025
დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

14:07 / 04.07.2025
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით
მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ
დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე

მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.



„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი.

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე


მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე 8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება, ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში, დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის პოლიტიკას.


„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა, მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ. ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად, ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში, შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე, სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა პროფესიებს.”

ნინო, თავის ცოდნასა და გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს, რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.

“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”

 

 

13:26 / 04.07.2025
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის ასაკს იყო მიღწეული.
"სოფელში არაფერია. აქ არავინ არის. მხოლოდ ერთი ბიჭი, მაგისი დედა და მე ვართ.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან, მიხარია,


საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.

ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.