რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები
რა ხდება ხაშურის #4 სკოლის ირგვლივ? - ინტერვიუ დირექტორთან
ხაშურის მეოთხე საჯარო სკოლის ახალი შენობის აშენება ჭიანურდება,
ასევე, ჭიანურდება მისი საბოლოო დემონტაჟი.
თავდაპირველად, შენობა დემონტაჟის მიზნით აუქციონზე გაიტანეს. შენობა კერძო პირმა 110 000 ლარად იყიდა. სკოლის ბიუჯეტში მხოლოდ 15 000 ლარი შეიტანეს, დანარჩენი აღარ.
სკოლის დირექტორი ნანა გაგნიძე ამბობს, რომ კერძო პირს სასამართლოში უჩივლებს.
შენობის დემონტაჟი 2021 წელს დაიწყო, თუმცა სკოლის ვებ-გვერდზე გამოქვეყნებული ფოტოს მიხედვით, დემონტაჟი 2022 წელს მიმდინარეობდა.
2023 წელის იანვარში განათლების სამინისტრომ ახალი შენობის ასაშენებლად ტენდერი გამოაცხადა, რომლის ღირებულება 22 მლნ ლარს აღემატებოდა. ამ თანხაში ახალ კომპანიას ,,ლიდ გრუპს'' უნდა დაესრულებინა დემონტაჟი და შემდგომ აეშენებინა ახალი შენობა. თუმცა, მანაც გააჭიანურა მუშაობის დაწყება.
თუ რა ხდება ხაშურში, კონკრეტულად მეოთხე სკოლის ირგვლივ? ვესაუბეთ დირექტორს ნანა გაგნიძეს. დირექტორის თქმით, კერძო პირს ზაზა მჭედლიშვილს სკოლის შენობა უნდა დაენგრია და ტერიტორიიდან ნაგავი 3 თვეში უნდა გაეტანა.
"როგორც მოგეხსენებათ, სკოლა ავარიულ მდგომარეობაში იყო. ერთი ფლიგელი საშინელ მდგომარეობაში, მეორე ფლიგელში იატაკი დაბლა იყო ჩასული და მესამე ფლიგელს არაუშავდა , მაგრამ კედლები მაინც დაბზარული იყო. გავაკეთეთ სამხარაულის დასკვნა, რომელიც იყო ასეთი, რომ პირველი და მეორე ფლიგელი უნდა დანგრეულიყო, ხოლო მესამეს სჭირდებოდა რაღაც რკინებში შეკვრა. რომ გადავუგზავნე ინფრასტრუქტურას, მითხრა, რომ ამის გაკეთებასო ჯობია ახალი აშენდესო და გამოვაცხადეთ დანგრევაზე აუქციონი." - ამბობს ნანა გაგნიძე.
როგორც დირექტორი გვეუბნება, ვაჟა მჭედლიშვილმა ის თანხაც არ გადაიხადა, რაც სკოლისათვის უნდა გადაეხადა, რის გამოც დირექტორმა მას 2022 წლის 10 დეკემბერს ხელშეკრულება ოფიციალურად შეუწყვიტა.
"პირველად ნორმალურად მუშაობდა, მაგრამ ცოტახნის შემდეგ შევამჩნიე, რომ ძალიან ზარმაცობდა. ამასთან ის თანხა, რაც ოფიციალურად უნდა შემოეტანა, ძალიან ცოტა შემოიტანა. 10 000 ერთხელ შემომიტანა 5000 ლარი მეორედ. აუქციონზე კი 101 000-ით გაიმარჯვა. მერე მე რომ აღარ დამემორჩილა, გამოვიძახე საპატრულო პოლიცია, რომლის ოქმიც მაქვს შენახული. საპატრულო პოლიციამ გააფრთხილა, რომ სამ თვეში ეს ყველაფერი უნდა დაესრულებინა, მაგრამ მაინც არ დაასრულა.""-ამბობს ნანა გაგნიძე და დასძენს, რომ ხელშეკრულების შეწყვეტამდე ყველა ეტაპი ოფიციალურად გაიარა .
"მივწერე საგანმანათლებლო და სამეცნიერო ინფრასტრუქტურის სააგენტოს, რომ ასეთი მდგომარეობაა და რა გავაკეთო. მირჩიეს, რომ ხელახლა გამომეცხადებინა აუქციონი და გამოვაცხადე, თუმცა პირველ ჯერზე ჩაიშალა. შემდეგ მითხრეს, რომ აუქციონის პირობები შემეცვალა და მომეთხოვა, რომ იმ კომპანიას დაესრულებინა დემონტაჟი, ვინც ახალ შენობას ააშენებდა. სამინისტროს შესყიდვების გამოცხადების თარიღი არის 2023 წლის 31 იანვარი, ხოლო წინადადების მიღება დასრულდა 9 მარტს. ამ აუქციონზე გაიმარჯვა ვინმე "ლადი გრუპმა." საკმაოდ ძლიერი კომპანიაა და გამეხარდა, რომ ამ კომპანიამ გაიმარჯვა, მაგრამ ამათმაც გაწელეს დრო. როდესაც მივმართე, მითხრეს, რომ ძელი პროექტით ვეღარ იხელმძღვანელებდნენ, რადგან სკოლების აშენების სტანდარტები იყო შეცვლილი. ამიხსნეს, რომ თუ ერთ კლასს აქამდე სჭირდებოდა 40 კვ/მ, ახლა სჭირდება 50კვ/მ. ამის გამო ეს ძველი პროექტი შევცვალეს და სამშენებლო პროცესიც ამიტომ დაგვიანდა. ასევე მითხრეს, რომ მიმეწერა ოფიციალური წერილი და დაწვრილებით ამიხნიდნენ, თუ რატომ გახანგრძლივდა მშენებლობის დაწყება."-გვიყვება გვიამბობს ნანა გაგნიძე.
დირექტორის ინფორმაციით, პირს რომელმაც პირველ ჯერზე სადემონტაჟო სამუშაოები ბოლომდე არ დაასრულა, კიდევ აწარმოებდა მსგავს სამუშაოებს და სხვა შემთხვევებშიც არაკეთილსინდისიერად მოიქცა. ნანა გაგნიძს თქმით, მას აქვს ყველა საჭირო დოკუმენტი, რაც გადაგზავნილია სამინისტროში, სადაც გამზადდა შესაბამისი სარჩელი და გადაიგზავნა სასამართლოში.
"მხოლოდ ჩემთან კი არა სხვასთანაც აქვს ეს სიტუაცია აფერისტია და აღარ უნდა მიაღებინონ აუქციონში მონაწილეობა , მაგრამ რა ხდება იცით? სხვა სახელით და გვარით რეგისტრირდებიან და მაინც იღებენ აუზციონებში მონაბას."-ამბობს ნანა გაგნიძე.
ფოტოზე დემონტაჟი, 2022 წელი
თავდაპირველად, შენობა დემონტაჟის მიზნით აუქციონზე გაიტანეს. შენობა კერძო პირმა 110 000 ლარად იყიდა. სკოლის ბიუჯეტში მხოლოდ 15 000 ლარი შეიტანეს, დანარჩენი აღარ.
სკოლის დირექტორი ნანა გაგნიძე ამბობს, რომ კერძო პირს სასამართლოში უჩივლებს.
შენობის დემონტაჟი 2021 წელს დაიწყო, თუმცა სკოლის ვებ-გვერდზე გამოქვეყნებული ფოტოს მიხედვით, დემონტაჟი 2022 წელს მიმდინარეობდა.
2023 წელის იანვარში განათლების სამინისტრომ ახალი შენობის ასაშენებლად ტენდერი გამოაცხადა, რომლის ღირებულება 22 მლნ ლარს აღემატებოდა. ამ თანხაში ახალ კომპანიას ,,ლიდ გრუპს'' უნდა დაესრულებინა დემონტაჟი და შემდგომ აეშენებინა ახალი შენობა. თუმცა, მანაც გააჭიანურა მუშაობის დაწყება.
თუ რა ხდება ხაშურში, კონკრეტულად მეოთხე სკოლის ირგვლივ? ვესაუბეთ დირექტორს ნანა გაგნიძეს. დირექტორის თქმით, კერძო პირს ზაზა მჭედლიშვილს სკოლის შენობა უნდა დაენგრია და ტერიტორიიდან ნაგავი 3 თვეში უნდა გაეტანა.
"როგორც მოგეხსენებათ, სკოლა ავარიულ მდგომარეობაში იყო. ერთი ფლიგელი საშინელ მდგომარეობაში, მეორე ფლიგელში იატაკი დაბლა იყო ჩასული და მესამე ფლიგელს არაუშავდა , მაგრამ კედლები მაინც დაბზარული იყო. გავაკეთეთ სამხარაულის დასკვნა, რომელიც იყო ასეთი, რომ პირველი და მეორე ფლიგელი უნდა დანგრეულიყო, ხოლო მესამეს სჭირდებოდა რაღაც რკინებში შეკვრა. რომ გადავუგზავნე ინფრასტრუქტურას, მითხრა, რომ ამის გაკეთებასო ჯობია ახალი აშენდესო და გამოვაცხადეთ დანგრევაზე აუქციონი." - ამბობს ნანა გაგნიძე.
როგორც დირექტორი გვეუბნება, ვაჟა მჭედლიშვილმა ის თანხაც არ გადაიხადა, რაც სკოლისათვის უნდა გადაეხადა, რის გამოც დირექტორმა მას 2022 წლის 10 დეკემბერს ხელშეკრულება ოფიციალურად შეუწყვიტა.
"პირველად ნორმალურად მუშაობდა, მაგრამ ცოტახნის შემდეგ შევამჩნიე, რომ ძალიან ზარმაცობდა. ამასთან ის თანხა, რაც ოფიციალურად უნდა შემოეტანა, ძალიან ცოტა შემოიტანა. 10 000 ერთხელ შემომიტანა 5000 ლარი მეორედ. აუქციონზე კი 101 000-ით გაიმარჯვა. მერე მე რომ აღარ დამემორჩილა, გამოვიძახე საპატრულო პოლიცია, რომლის ოქმიც მაქვს შენახული. საპატრულო პოლიციამ გააფრთხილა, რომ სამ თვეში ეს ყველაფერი უნდა დაესრულებინა, მაგრამ მაინც არ დაასრულა.""-ამბობს ნანა გაგნიძე და დასძენს, რომ ხელშეკრულების შეწყვეტამდე ყველა ეტაპი ოფიციალურად გაიარა .
"მივწერე საგანმანათლებლო და სამეცნიერო ინფრასტრუქტურის სააგენტოს, რომ ასეთი მდგომარეობაა და რა გავაკეთო. მირჩიეს, რომ ხელახლა გამომეცხადებინა აუქციონი და გამოვაცხადე, თუმცა პირველ ჯერზე ჩაიშალა. შემდეგ მითხრეს, რომ აუქციონის პირობები შემეცვალა და მომეთხოვა, რომ იმ კომპანიას დაესრულებინა დემონტაჟი, ვინც ახალ შენობას ააშენებდა. სამინისტროს შესყიდვების გამოცხადების თარიღი არის 2023 წლის 31 იანვარი, ხოლო წინადადების მიღება დასრულდა 9 მარტს. ამ აუქციონზე გაიმარჯვა ვინმე "ლადი გრუპმა." საკმაოდ ძლიერი კომპანიაა და გამეხარდა, რომ ამ კომპანიამ გაიმარჯვა, მაგრამ ამათმაც გაწელეს დრო. როდესაც მივმართე, მითხრეს, რომ ძელი პროექტით ვეღარ იხელმძღვანელებდნენ, რადგან სკოლების აშენების სტანდარტები იყო შეცვლილი. ამიხსნეს, რომ თუ ერთ კლასს აქამდე სჭირდებოდა 40 კვ/მ, ახლა სჭირდება 50კვ/მ. ამის გამო ეს ძველი პროექტი შევცვალეს და სამშენებლო პროცესიც ამიტომ დაგვიანდა. ასევე მითხრეს, რომ მიმეწერა ოფიციალური წერილი და დაწვრილებით ამიხნიდნენ, თუ რატომ გახანგრძლივდა მშენებლობის დაწყება."-გვიყვება გვიამბობს ნანა გაგნიძე.
დირექტორის ინფორმაციით, პირს რომელმაც პირველ ჯერზე სადემონტაჟო სამუშაოები ბოლომდე არ დაასრულა, კიდევ აწარმოებდა მსგავს სამუშაოებს და სხვა შემთხვევებშიც არაკეთილსინდისიერად მოიქცა. ნანა გაგნიძს თქმით, მას აქვს ყველა საჭირო დოკუმენტი, რაც გადაგზავნილია სამინისტროში, სადაც გამზადდა შესაბამისი სარჩელი და გადაიგზავნა სასამართლოში.
"მხოლოდ ჩემთან კი არა სხვასთანაც აქვს ეს სიტუაცია აფერისტია და აღარ უნდა მიაღებინონ აუქციონში მონაწილეობა , მაგრამ რა ხდება იცით? სხვა სახელით და გვარით რეგისტრირდებიან და მაინც იღებენ აუზციონებში მონაბას."-ამბობს ნანა გაგნიძე.
ფოტოზე დემონტაჟი, 2022 წელი
ამავე კატეგორიაში

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.

შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე
მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.
„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.

„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე
ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.
„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი
როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში
საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ
მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე,
სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა
პროფესიებს.”
ნინო, თავის ცოდნასა და
გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს,
რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად
ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.
“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის
სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას
ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების
გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს
უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ
უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის
ასაკს იყო მიღწეული.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან,
მიხარია,
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.


ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები