რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები
კასპის მერიის დაფინანსებით იბეჭდება წიგნი ივანე ჯავახიშვილისა და ანასტასია ჯამბაკურ-ორბელიანის წერილების შესახებ
კასპის მერიის დაფინანსებით იბეჭდება წიგნი ივანე ჯავახიშვილისა და
ანასტასია ჯამბაკურ-ორბელიანის წერილების შესახებ.
ამისათვის მერიის ბიუჯეტიდან შესაბამისი თანხა გამოიყო. წიგნი ივნისის ბოლოს იქნება მზად.
ელექტრონული ვერსია უკვე მზადაა, რომელიც თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტმა მოამზადა. შესავალ ნაწილში ვკითხულობთ:
,,სახელგანთქმულმა ქართველმა მეცნიერმა, საზოგადო მოღვაწემ, პირველი ქართული უნივერსიტეტის დამაარსებელმა ივანე ჯავახიშვილმა 1906 წელს იქორწინა ანასტასია ნიკოლოზის ასულ ჯამბაკურ-ორბელიანზე (1884-1969). ანასტასია ცნობილი ქართველი დიდგვაროვანი
შტოს წარმომადგენელი გახლდათ, მისი პაპა ვახტანგ ორბელიანი ერეკლე მეორის ქალიშვილის, თეკლეს ვაჟი იყო. ანასტასია, საუცხოო განათლებასთან ერთად, მუსიკალური ნიჭითაც გამოირჩეოდა. გათხოვების შემდეგ ანასტასიამ უარი თქვა სამუსიკო კარიერაზე და მთელი ცხოვრება ოჯახის
მოვლას, სახელოვანი მეუღლისთვის სამეცნიერო-საზოგადოებრივი საქმიანობისთვის ხელშეწყობასა და შვილების აღზრდას მიუძღვნა.'' - აღნიშნულია წიგნში.
უნივერსიტეტის ადმინისტრაციის ცნობით, წიგნით ივანე ჯავახიშვილს გავიცნობთ როგორც ოჯახის წევრს, როგორც მეუღლეს და როგორც მამას.
თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის ბიბლიოთეკა რამდენიმე თვის განმავლობაში ინტენსიურად მუშაობდა ხელნაწერთა ეროვნულ ცენტრში დაცულ ივანე ჯავახიშვილისა და მისი მეუღლის - ანასტასია ჯამბაკურ-ორბელიანის პირად არქივებზე. ნაშრომის კონსულტანტია ივანე ჯავახიშვილის შვილიშვილი თარხუჯ ჯავახიშვილი.
გთავაზობთ ერთ-ერთ წერილს, რომელმაც პეტერბურგში ყოფნისას ივანე ჯავახიშვილმა ანასტაციას 1906 წელს გამოუგზავნა:

1906. IX. 25. პეტერბურგიდან თბილისს.
ჩემო თვალისჩინო, ჩემო მერცხალო სტაზიაჯან!
ნეტა კი ეხლა შენი მშვენიერი, ლამაზი თვალები და ხელები დამაკოცნინა ისე, როგორც ყოველთვის გაკოცებდი ხოლმე!... როგორა ხარ ჩემო ძვირფასო, ჩემო გულის მეგობარო? შენი ფიქრი მაქვს, გაუფრთხილდი, არ გაცივდე, რომ უფროარ გაგიძნელდეს.
ეხლა რომ მანდ მამყოფინა, თავს შემოგევლებოდი, მოგივლიდი, როგორც პატარა ბაღანას: გახსოვს, შენ ამბობდი ხოლმე: ,,მე ფეხები და ხელები ყოველთვის ცივი მაქვსო"".. მე გაგითბობდი კოცნით, მე გაგითბობდი ჩემის სიყვარულით: შენა ხარ ჩემი იმედი, ჩემი გამამხნევებელი!..
ნეტა ღირსი ვიყო შენი სიყვარულისა! შენ გენაცვალოს შენი ვანო. მარტო ის ფიქრიც-კი, რომ მე შენი, სტაზიასი ვარ, ჩემ მშვენიერ ჟუჟუნა თვალებიან სტაზიასი, მარტო ეს ფიქრიც ბედნიერებას მაგრძნობინებს ხოლმე; მე ვერ წარმომიდგენია ის ნეტარება და სიტკბოება, როცა მე შენი ვიქნები საბოლოვოდ, სამუდამოდ და შენ ჩემი, ჩემი!.. შენ გენაცვალოს ვანო!..
შენი ჭირიმე სტაზიაჯან, შენ ისე ანებივრებ შენს ვანოს: მე უკვე სამი წერილი მივიღე, მოუთმენლად ველი ყოველდღე, თითქოს ყოველდღე წერილების წერა შეიძლებოდეს! თვითოეული შენი წერილი მახარებს ხოლმე: შენ ისე კარგად და ყოჩაღად ასრულებ შენს სიტყვას როგორც მე იმედი მქონდა და მოველოდი კიდეც; ყოჩაღად იყავ ჩემო კარგო, შენ თავს გაუფრთხილდი, თორემ შენს ვანოს აუტანელ ტანჯვასა და მწუხარებას აგრძნობინებ. მეც ყოჩაღადა ვარ. ჯერ კიდევ ვერ მოვეწყვე: მოსამსახურე ვერ მიშოვნია, მაგრამ ხვალ გამოირკვევა საქმე. ამის გამო ხეირიანად ვერ ვმუშაობ ჯერჯერობით.
ამ დღეებში ,,საქართველოს ეკონომიურ ისტორიის"" მეოთხე და მეხუთე თავს გამოვგზავნი. – მე ძალიან მოხარული ვარ რომ სკრიპკას უკრავ; იცი, ჩემო მერცხალო, ნუ დაანებებ მუსიკას, ნურც როდის! თუ დაანებე მაშინ შენც სხვებს დაემსგავსები, რომელნიც უკრავენ, უკრავენ და ბოლოს მიატოვებენ ხოლმე. მე ხომ არ გეუბნები კონცერტები გამართე მეთქი, არა; მე მინდა მხოლოდ, რომ ამ მშვენიერ ხელოვნებას თავი არ დაანებო. მე ვერ შევძელ მუსიკის დამთავრება, მე ბედნიერი ვარ, რომ შენ, ჩემი თვალის ჩინი, ჩემი საყვარელი სტაზია ამ ზეციურ ხელოვნებას ემსახურება, თითქოს მე ვემსახურებოდე, იმიტომ რომ მე და შენ განუყრელნი ვართ, ერთ არსებას წარმოვადგენთ: ძლიერი მხურვალე სიყვარული და გულითადი მეგობრობა გვაკავშირებს ჩვენ! მე ბედნიერი ვარ, როცა შენ უკრავ ხოლმე იმიტომ, რომ რასაც უნდა უკრავდე შენ, მე ვიცი, რომ სიყვარული, ჩვენი მხურვალე სიყვარული მოისმის ხოლმე. მე სულ იმის ფიქრში ვარ თუ როდის მეყოლები აქ; სულ ვოცნებობ, სულ მომავალ ნეტარების გონებაში ვარ.
როცა მოვიგონებ ხოლმე იმ ნეტარების წამებს, რომელიც შენ ამ ზაფხულს მაგრძნობინე, აღარ მინდა ოცნებისაგან გამოვერკვე. გამაგიჟებელი საიდუმლოება სიყვარულისა!... ჩვენ ვიგრძნობთ მას: მე და ჩემი სტაზია, ჩემი მშვენიერი სტაზია, ჩემი. დაგკოცნი გაგიჟებით ისე, როგორც მე რამდენჯერმე ხოვლეში დაგკოცნე,
თავით ფეხთამდე. მარად შენი ვანო.''
ამისათვის მერიის ბიუჯეტიდან შესაბამისი თანხა გამოიყო. წიგნი ივნისის ბოლოს იქნება მზად.
ელექტრონული ვერსია უკვე მზადაა, რომელიც თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტმა მოამზადა. შესავალ ნაწილში ვკითხულობთ:
,,სახელგანთქმულმა ქართველმა მეცნიერმა, საზოგადო მოღვაწემ, პირველი ქართული უნივერსიტეტის დამაარსებელმა ივანე ჯავახიშვილმა 1906 წელს იქორწინა ანასტასია ნიკოლოზის ასულ ჯამბაკურ-ორბელიანზე (1884-1969). ანასტასია ცნობილი ქართველი დიდგვაროვანი
შტოს წარმომადგენელი გახლდათ, მისი პაპა ვახტანგ ორბელიანი ერეკლე მეორის ქალიშვილის, თეკლეს ვაჟი იყო. ანასტასია, საუცხოო განათლებასთან ერთად, მუსიკალური ნიჭითაც გამოირჩეოდა. გათხოვების შემდეგ ანასტასიამ უარი თქვა სამუსიკო კარიერაზე და მთელი ცხოვრება ოჯახის
მოვლას, სახელოვანი მეუღლისთვის სამეცნიერო-საზოგადოებრივი საქმიანობისთვის ხელშეწყობასა და შვილების აღზრდას მიუძღვნა.'' - აღნიშნულია წიგნში.
უნივერსიტეტის ადმინისტრაციის ცნობით, წიგნით ივანე ჯავახიშვილს გავიცნობთ როგორც ოჯახის წევრს, როგორც მეუღლეს და როგორც მამას.
თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის ბიბლიოთეკა რამდენიმე თვის განმავლობაში ინტენსიურად მუშაობდა ხელნაწერთა ეროვნულ ცენტრში დაცულ ივანე ჯავახიშვილისა და მისი მეუღლის - ანასტასია ჯამბაკურ-ორბელიანის პირად არქივებზე. ნაშრომის კონსულტანტია ივანე ჯავახიშვილის შვილიშვილი თარხუჯ ჯავახიშვილი.
გთავაზობთ ერთ-ერთ წერილს, რომელმაც პეტერბურგში ყოფნისას ივანე ჯავახიშვილმა ანასტაციას 1906 წელს გამოუგზავნა:

1906. IX. 25. პეტერბურგიდან თბილისს.
ჩემო თვალისჩინო, ჩემო მერცხალო სტაზიაჯან!
ნეტა კი ეხლა შენი მშვენიერი, ლამაზი თვალები და ხელები დამაკოცნინა ისე, როგორც ყოველთვის გაკოცებდი ხოლმე!... როგორა ხარ ჩემო ძვირფასო, ჩემო გულის მეგობარო? შენი ფიქრი მაქვს, გაუფრთხილდი, არ გაცივდე, რომ უფროარ გაგიძნელდეს.
ეხლა რომ მანდ მამყოფინა, თავს შემოგევლებოდი, მოგივლიდი, როგორც პატარა ბაღანას: გახსოვს, შენ ამბობდი ხოლმე: ,,მე ფეხები და ხელები ყოველთვის ცივი მაქვსო"".. მე გაგითბობდი კოცნით, მე გაგითბობდი ჩემის სიყვარულით: შენა ხარ ჩემი იმედი, ჩემი გამამხნევებელი!..
ნეტა ღირსი ვიყო შენი სიყვარულისა! შენ გენაცვალოს შენი ვანო. მარტო ის ფიქრიც-კი, რომ მე შენი, სტაზიასი ვარ, ჩემ მშვენიერ ჟუჟუნა თვალებიან სტაზიასი, მარტო ეს ფიქრიც ბედნიერებას მაგრძნობინებს ხოლმე; მე ვერ წარმომიდგენია ის ნეტარება და სიტკბოება, როცა მე შენი ვიქნები საბოლოვოდ, სამუდამოდ და შენ ჩემი, ჩემი!.. შენ გენაცვალოს ვანო!..
შენი ჭირიმე სტაზიაჯან, შენ ისე ანებივრებ შენს ვანოს: მე უკვე სამი წერილი მივიღე, მოუთმენლად ველი ყოველდღე, თითქოს ყოველდღე წერილების წერა შეიძლებოდეს! თვითოეული შენი წერილი მახარებს ხოლმე: შენ ისე კარგად და ყოჩაღად ასრულებ შენს სიტყვას როგორც მე იმედი მქონდა და მოველოდი კიდეც; ყოჩაღად იყავ ჩემო კარგო, შენ თავს გაუფრთხილდი, თორემ შენს ვანოს აუტანელ ტანჯვასა და მწუხარებას აგრძნობინებ. მეც ყოჩაღადა ვარ. ჯერ კიდევ ვერ მოვეწყვე: მოსამსახურე ვერ მიშოვნია, მაგრამ ხვალ გამოირკვევა საქმე. ამის გამო ხეირიანად ვერ ვმუშაობ ჯერჯერობით.
ამ დღეებში ,,საქართველოს ეკონომიურ ისტორიის"" მეოთხე და მეხუთე თავს გამოვგზავნი. – მე ძალიან მოხარული ვარ რომ სკრიპკას უკრავ; იცი, ჩემო მერცხალო, ნუ დაანებებ მუსიკას, ნურც როდის! თუ დაანებე მაშინ შენც სხვებს დაემსგავსები, რომელნიც უკრავენ, უკრავენ და ბოლოს მიატოვებენ ხოლმე. მე ხომ არ გეუბნები კონცერტები გამართე მეთქი, არა; მე მინდა მხოლოდ, რომ ამ მშვენიერ ხელოვნებას თავი არ დაანებო. მე ვერ შევძელ მუსიკის დამთავრება, მე ბედნიერი ვარ, რომ შენ, ჩემი თვალის ჩინი, ჩემი საყვარელი სტაზია ამ ზეციურ ხელოვნებას ემსახურება, თითქოს მე ვემსახურებოდე, იმიტომ რომ მე და შენ განუყრელნი ვართ, ერთ არსებას წარმოვადგენთ: ძლიერი მხურვალე სიყვარული და გულითადი მეგობრობა გვაკავშირებს ჩვენ! მე ბედნიერი ვარ, როცა შენ უკრავ ხოლმე იმიტომ, რომ რასაც უნდა უკრავდე შენ, მე ვიცი, რომ სიყვარული, ჩვენი მხურვალე სიყვარული მოისმის ხოლმე. მე სულ იმის ფიქრში ვარ თუ როდის მეყოლები აქ; სულ ვოცნებობ, სულ მომავალ ნეტარების გონებაში ვარ.
როცა მოვიგონებ ხოლმე იმ ნეტარების წამებს, რომელიც შენ ამ ზაფხულს მაგრძნობინე, აღარ მინდა ოცნებისაგან გამოვერკვე. გამაგიჟებელი საიდუმლოება სიყვარულისა!... ჩვენ ვიგრძნობთ მას: მე და ჩემი სტაზია, ჩემი მშვენიერი სტაზია, ჩემი. დაგკოცნი გაგიჟებით ისე, როგორც მე რამდენჯერმე ხოვლეში დაგკოცნე,
თავით ფეხთამდე. მარად შენი ვანო.''

ამავე კატეგორიაში

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.

შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე
მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.
„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.

„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე
ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.
„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი
როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში
საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ
მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე,
სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა
პროფესიებს.”
ნინო, თავის ცოდნასა და
გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს,
რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად
ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.
“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის
სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას
ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების
გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს
უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ
უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის
ასაკს იყო მიღწეული.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან,
მიხარია,
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.


ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები