რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები
საზოგადოებრივი და მედია ორგანიზაციების მიმართვა 7 თვითმმართველი ქალაქისთვის სტატუსის შესაძლო გაუქმებაზე
საზოგადოებრივი და მედია
ორგანიზაციების მიმართვა 7 თვითმმართველიქალაქისთვის სტატუსის შესაძლო
გაუქმებაზე
ეფექტიანი თვითმმართველობის ჩამოყალიბება „ქართული ოცნების“ ერთ-ერთი მთავარი დაპირებაა - 2013 წელს საქართველოს მთავრობამ დაამტკიცა „დეცენტრალიზაციისა და თვითმმართველობის განვითარების სტრატეგიის ძირითადი პრინციპები“, სადაცრეფორმის მიმართულებები და ეტაპებია გაწერილი, ხოლო 2014 წელს საქართველოს პარლამენტმა მიიღო „თვითმმართველობის კოდექსი“. რეფორმის პირველ ეტაპზე მოხდა თვითმმართველი ქალაქების რაოდენობის გაზრდა და მერების/გამგებლებისპირდაპირი წესითარჩევა.
სწორედ ეს ცვლილებები ერთმნიშვნელოვნად დადებითადშეაფასეს ევროსაბჭომ და სხვა საერთაშორისო ორგანიზაციებმა, რაც „Freedom House“-ის 2015 წლის მოხსენებაშისაქართველოს რეიტინგის ზრდაზეცშესაბამისად აისახა (იხ .მოხსენება https://freedomhouse.org/report/nations-transit/2015/georgia). აქედან გამომდინარე, ეჭვი არ გვეპარებოდა, რომ მთავრობა თანმიმდევრულად განახორციელებდა მის მიერვე შემუშავებული თვითმმართველობის სტრატეგიით განსაზღვრულ საქმიანობებს, მათ შორის, მუნიციპალიტეტებისტერიტორიულ ოპტიმიზაციასაც.
მიმდინარე საკონსტიტუციო რეფორმამ იმედი გააჩინა, რომ ქვეყნის ძირითადი კანონის დონეზე თვითმმართველობა ინსტიტუციურად კიდევ უფრო მეტად განმტკიცდებოდა. თუმცა,ნაცვლად ამისა, ბოლო დროს ვისმენთ მმართველი პარტიის წარმომადგენლების ურთიერთგამომრიცხავ განცხადებებს, რომ საქართველოს მთავრობის მიერ იგეგმება 7 ქალაქისთვის თვითმმართველი ერთეულის სტატუსის გაუქმება, რაც,ერთმნიშვნელოვნად,რეფორმის დეკლარირებული პრინციპებიდანგადახვევაა.
თვითმმართველი ქალაქების განვითარება - ეს არის თანამედროვე სამყაროს სოციალურ-ეკონომიკურიგანვითარების ძირითადი ტენდენცია. საქართველოსთვის თვითმმართველი ქალაქების ჩამოყალიბების ხელშეწყობა კი,არამარტო სახელმწიფოსურბანული, სოციალური დაეკონომიკური განვითარების მნიშვნელოვანი წინაპირობაა, არამედ ერთ-ერთი აუცილებელი შემადგენელია ქვეყნის მართვის ევროპულ მოდელზე გადასასვლელად. ამავდროულად, თვითმმართველი ქალაქების გაუქმება და მათი კვლავ სათემო მუნიციპალიტეტებთან გაერთიანება შეაფერხებს როგორც ქალაქის, ისესოფლის განვითარებასაც.
გარდა ამისა,ქალაქი, რომელსაც არ ჰყავს მოსახლეობის მიერ არჩეული და მის წინაშე ანგარიშვალდებული ადგილობრივი ხელისუფლება, არ აქვს საკუთარი შემოსავლები, ქონება დაბიუჯეტი, კარგავს განვითარების სამომავლო პერსპექტივებსაც.
ამ და სხვა არგუმენტებიდან გამომდინარე, ვთვლით,რომ თვითმმართველი ქალაქების რაოდენობის შემცირება ცალსახად უკან გადადგმული ნაბიჯი იქნება როგორც თვითმმართველობის რეფორმის, ისე, ზოგადად, ქვეყნის განვითარებისთვის. რაც მთავარია, ეს ნაბიჯიდააშორებს მოსახლეობასა და ხელისუფლებას, შეაჩერებს მიმდინარე პროექტებს და შეამცირებსადგილობრივიდემოკრატიის სტანდარტს.
ყოველივე ზემოთქმულიდან გამომდინარე,ვთვლით, რომ ყოვლად დაუშვებელია 2014 წლის შემდეგ შექმნილითვითმმართველი ერთეულების გაუქმება.მოვუწოდებთ ხელისუფლებას, მკაფიოდ ჩამოაყალიბოს პოზიცია და არ მიიღოს ისეთი გადაწყვეტილება, რომელიც შეაჩერებს განვითარების დაწყებულ პროცესს.
1. რეგიონის განვითარების ცენტრი
2. ადგილობრივი დემოკრატიის ქსელის ცენტრი
3. კივიტას გეორგიკა
4. ფონდი „ღია საზოგადოება - საქართველო“
5. სამოქალაქო კულტურის საერთაშორისო ცენტრი
6. საქართველოს მედია-კლუბი
7. მმართველობითი სისტემების განვითარების ცენტრი
8. კონსულტაციისა და ტრენინგის ცენტრი
9. საქართველოს სტრატეგიული კვლევებისა და განვითარების ცენტრი
10. ადამიანის უფლებათა ცენტრი
11. სათემო განვითარების ცენტრი
12. სამოქალაქო განვითარების სააგენტო
13. სამართლიანი არჩევნებისა და დემოკრატიის საერთაშორისო საზოგადოება
14. ფონდი „ტასო“
15. დემოკრატიული ჩართულობის ცენტრების ქსელი
16. სტუდია „რე“
17. გორის საინფორმაციო ცენტრი (გორი)
18. მეგობრობის ხიდი „ქართლოსი“ (გორი)
19. გორის საზოგადოებრივი განვითარების ცენტრი (გორი)
20. შიდა ქართლის დემოკრატიული განვითარების ინსტიტუტი (გორი)
21. საზოგადოება „ბილიკი“ (გორი)
22. გორის ახალგაზრდული მოძრაობა „დროა“ (გორი)
23. გორელ ფოტოგრაფთა კლუბი (გორი)
24. შიდა ქართლის ვეტერინართა ასოციაცია (გორი)
25. „გორი დაუნთაუნი“ (გორი)
26. კეთილდღეობისა და განვითარების ცენტრი (გორი)
27. „სახლი საზღვრების გარეშე“ (გორი)
28. ოზურგეთის ახალგაზრდა მეცნიერთა კლუბი (ოზურგეთი)
29. გურიის ახალგაზრდული რესურსცენტრი (ოზურგეთი)
30. საქართველოს დემოკრატიული განვითარების კავშირი (ოზურგეთი)
31. „ქალები რეგიონის განვითარებისთვის“ (ოზურგეთი)
32. ოზურგეთის სასოფლო დარბაზი (ოზურგეთი)
33. „საუნჯე“ (ზუგდიდი)
34. გარემოსდაცვითი ეკოლოგიური ასოციაცია „დეა“ (ზუგდიდი)
35. სათემო ფონდი „ეგრისი“ (ზუგდიდი)
36. სათემო ფონდი „ნეფა“ (ზუგდიდი)
37. დემოკრატ მესხთა კავშირი (ახალციხე)
38. ახალციხის ახალგაზრდული ცენტრი (ახალციხე)
39. ასოციაცია „ტოლერანტი“ (ახალციხე)
40. კახეთის სამოქალაქო ლიგა (თელავი)
41. საქართველოს ბუნებისმოყვარულთა საზოგადოება (თელავი)
42. საქართველოს საზოგადოებრივი ინტერესების დაცვის ასოციაცია (თელავი)
43. არასამთავრობო ორგანიზაცია „თანადგომა ხალხთან“ (თელავი)
44. მოქალაქეთა საზოგადოებრივი გაერთიანება „ნადიკვარი - მეგობრობა განვითარებისთვის“ (თელავი)
45. „ნაბიჯი მომავლისკენ“ (გორი, თელავი)
46. ძალადობისგან დაცვის ეროვნული ქსელი - მცხეთა-მთიანეთის რეგიონული კომიტეტი (მცხეთა)
47. ასოციაცია „ზეკარი“ (ამბროლაური)
48. დემოკრატიის ინსტიტუტი (ბათუმი)
49. „თავისუფალ ჟურნალისტთა სახლი“ (ბათუმი)
50. „ღირსეული სიბერე“ (ქობულეთი)
51. სენაკის სასოფლო დარბაზი (სენაკი)
52. ლანჩხუთის საინფორმაციო ცენტრი (ლანჩხუთი)
53. ლანჩხუთის სასოფლო დარბაზი (ლანჩხუთი)
54. ჩოხატაურის სასოფლო დარბაზი (ჩოხატაური)
55. ქუთაისის საინფორმაციო ცენტრი (ქუთაისი)
56. „ევროპა ჩვენი სახლია“ (ქუთაისი)
57. ზესტაფონის სასოფლო დარბაზი (ზესტაფონი)
58. „ნაბიჯი“ (ხარაგაული)
59. ტყიბულის განვითარების ფონდი (ტყიბული)
60. ხაშურის სასოფლო დარბაზი (ხაშური)
61. „ჩვენ - ჯანსაღი მომავლისათვის“ (წეროვანი, დევნილთა დასახლება)
62. „უკეთესი მომავლისათვის“ (წეროვანი, დევნილთა დასახლება)
63. ასოციაცია „სპექტრი“ (საგარეჯო)
64. „სამოქალაქო ინიციატივა“ (წნორი)
65. სათემო ორგანიზაცია „ნუკრიანი“ (სიღნაღი)
66. სათემო კავშირი „ჰერეთი“ (ლაგოდეხი)
67. სათემო ფონდი „ლელი“ (ლაგოდეხი)
68. „დემოსი“ (რუსთავი)
69. სიქა - საგანმანათლებლო ინიციატივების ქართული ასოციაცია (რუსთავი)
70. მარნეულის დემოკრატ ქალთა საზოგადოება (მარნეული)
71. ბოლნისის ენის სახლი (ბოლნისი)
72. დუშეთის განვითარების ფონდი (დუშეთი)
73. „სტეფანწმინდა“ (სტეფანწმინდა)
74. საქართველოს სასოფლო დარბაზი
75. ასოციაცია „რეფორმა ფსიქიატრიაში“
76. კავშირი „მშობლების თანადგომა“
77. შშმ ბავშვთა მშობელთა კავშირი
78. საქართველოს ფსიქიკური ჯანმრთელობის ასოციაცია
79. ასოციაცია „სოციალური ქოლგა“
80. საქართველოს პროფესიული და ინკლუზიური განათლების განვითარების ასოციაცია
81. საქართველოს რეგიონული მედიის ასოციაცია
82. საქართველოს რეგიონულ მაუწყებელთა ასოციაცია
83. საქართველოს მედიამონიტორინგის ცენტრი
84. „POST-ალიონი“ (გურია)
85. მედიასახლი „გურია ნიუსი“ (გურია)
86. გურიის პრესკლუბი (გურია)
87. მედიასახლი „გურიის მოამბე“ (გურია)
88. ტელეკომპანია „გურია“ (გურია)
89. გაზეთი „ზუგდიდი“ (სამეგრელო)
90. ტელეკომპანია „ოდიში“ (სამეგრელო)
91. ტელეკომპანია „მეცხრე ტალღა“ (სამეგრელო)
92. ტელეკომპანია „ჯიხა“ (სამეგრელო)
93. ტელეკომპანია „კოლხეთი 89“ (სამეგრელო)
94. ტელეკომპანია „ეგრისი“ (სამეგრელო)
95. TV 25 (აჭარა)
96. „ახალი გაზეთი“ (იმერეთი)
97. მედიასახლი „P.S.“ (იმერეთი)
98. გაზეთი „ჩემი იმერეთი“ (იმერეთი)
99. ტელეკომპანია „რიონი“ (იმერეთი)
100. ტელეკომპანია „იმერვიზია“ (იმერეთი)
101. ტელეკომპანია „არგო“ (იმერეთი)
102. ტელეკომპანია „ზარი“ (იმერეთი)
103. გაზეთი „სამხრეთის კარიბჭე“ (სამცხე-ჯავახეთი)
104. ტელეკომპანია „ბორჯომი“ (სამცხე-ჯავახეთი)
105. ტელეკომპანია „მე-9 არხი“ (სამცხე-ჯავახეთი)
106. ტელეკომპანია „ATV12“ (სამცხე-ჯავახეთი)
107. ტელეკომპანია „ფარვანა“ (სამცხე-ჯავახეთი)
108. მედიაცენტრი „კახეთი“ (კახეთი)
109. გაზეთი „კახეთის ხმა“ (კახეთი)
110. გაზეთი „სპექტრი“ (კახეთი)
111. ტელეკომპანია „გურჯაანი“ (კახეთი)
112. ტელეკომპანია „თანამგზავრი“ (კახეთი)
113. შიდა ქართლის საინფორმაციო ცენტრი (შიდა ქართლი)
114. ტელეკომპანია „თრიალეთი“ (შიდა ქართლი)
115. ტელეკომპანია „დია“ (შიდა ქართლი)
116. გაზეთი „თრიალეთის ექსპრესი“ (ქვემო ქართლი)
117. გაზეთი „დიდგორელები“ (ქვემო ქართლი)
118. ქვემო ქართლის ტელეკომპანია (ქვემო ქართლი)
119. ტელეკომპანია „მარნეული“ (ქვემო ქართლი)
120. ტელეკომპანია „ბოლნელი“ (ქვემო ქართლი)
ეფექტიანი თვითმმართველობის ჩამოყალიბება „ქართული ოცნების“ ერთ-ერთი მთავარი დაპირებაა - 2013 წელს საქართველოს მთავრობამ დაამტკიცა „დეცენტრალიზაციისა და თვითმმართველობის განვითარების სტრატეგიის ძირითადი პრინციპები“, სადაცრეფორმის მიმართულებები და ეტაპებია გაწერილი, ხოლო 2014 წელს საქართველოს პარლამენტმა მიიღო „თვითმმართველობის კოდექსი“. რეფორმის პირველ ეტაპზე მოხდა თვითმმართველი ქალაქების რაოდენობის გაზრდა და მერების/გამგებლებისპირდაპირი წესითარჩევა.
სწორედ ეს ცვლილებები ერთმნიშვნელოვნად დადებითადშეაფასეს ევროსაბჭომ და სხვა საერთაშორისო ორგანიზაციებმა, რაც „Freedom House“-ის 2015 წლის მოხსენებაშისაქართველოს რეიტინგის ზრდაზეცშესაბამისად აისახა (იხ .მოხსენება https://freedomhouse.org/report/nations-transit/2015/georgia). აქედან გამომდინარე, ეჭვი არ გვეპარებოდა, რომ მთავრობა თანმიმდევრულად განახორციელებდა მის მიერვე შემუშავებული თვითმმართველობის სტრატეგიით განსაზღვრულ საქმიანობებს, მათ შორის, მუნიციპალიტეტებისტერიტორიულ ოპტიმიზაციასაც.
მიმდინარე საკონსტიტუციო რეფორმამ იმედი გააჩინა, რომ ქვეყნის ძირითადი კანონის დონეზე თვითმმართველობა ინსტიტუციურად კიდევ უფრო მეტად განმტკიცდებოდა. თუმცა,ნაცვლად ამისა, ბოლო დროს ვისმენთ მმართველი პარტიის წარმომადგენლების ურთიერთგამომრიცხავ განცხადებებს, რომ საქართველოს მთავრობის მიერ იგეგმება 7 ქალაქისთვის თვითმმართველი ერთეულის სტატუსის გაუქმება, რაც,ერთმნიშვნელოვნად,რეფორმის დეკლარირებული პრინციპებიდანგადახვევაა.
თვითმმართველი ქალაქების განვითარება - ეს არის თანამედროვე სამყაროს სოციალურ-ეკონომიკურიგანვითარების ძირითადი ტენდენცია. საქართველოსთვის თვითმმართველი ქალაქების ჩამოყალიბების ხელშეწყობა კი,არამარტო სახელმწიფოსურბანული, სოციალური დაეკონომიკური განვითარების მნიშვნელოვანი წინაპირობაა, არამედ ერთ-ერთი აუცილებელი შემადგენელია ქვეყნის მართვის ევროპულ მოდელზე გადასასვლელად. ამავდროულად, თვითმმართველი ქალაქების გაუქმება და მათი კვლავ სათემო მუნიციპალიტეტებთან გაერთიანება შეაფერხებს როგორც ქალაქის, ისესოფლის განვითარებასაც.
გარდა ამისა,ქალაქი, რომელსაც არ ჰყავს მოსახლეობის მიერ არჩეული და მის წინაშე ანგარიშვალდებული ადგილობრივი ხელისუფლება, არ აქვს საკუთარი შემოსავლები, ქონება დაბიუჯეტი, კარგავს განვითარების სამომავლო პერსპექტივებსაც.
ამ და სხვა არგუმენტებიდან გამომდინარე, ვთვლით,რომ თვითმმართველი ქალაქების რაოდენობის შემცირება ცალსახად უკან გადადგმული ნაბიჯი იქნება როგორც თვითმმართველობის რეფორმის, ისე, ზოგადად, ქვეყნის განვითარებისთვის. რაც მთავარია, ეს ნაბიჯიდააშორებს მოსახლეობასა და ხელისუფლებას, შეაჩერებს მიმდინარე პროექტებს და შეამცირებსადგილობრივიდემოკრატიის სტანდარტს.
ყოველივე ზემოთქმულიდან გამომდინარე,ვთვლით, რომ ყოვლად დაუშვებელია 2014 წლის შემდეგ შექმნილითვითმმართველი ერთეულების გაუქმება.მოვუწოდებთ ხელისუფლებას, მკაფიოდ ჩამოაყალიბოს პოზიცია და არ მიიღოს ისეთი გადაწყვეტილება, რომელიც შეაჩერებს განვითარების დაწყებულ პროცესს.
1. რეგიონის განვითარების ცენტრი
2. ადგილობრივი დემოკრატიის ქსელის ცენტრი
3. კივიტას გეორგიკა
4. ფონდი „ღია საზოგადოება - საქართველო“
5. სამოქალაქო კულტურის საერთაშორისო ცენტრი
6. საქართველოს მედია-კლუბი
7. მმართველობითი სისტემების განვითარების ცენტრი
8. კონსულტაციისა და ტრენინგის ცენტრი
9. საქართველოს სტრატეგიული კვლევებისა და განვითარების ცენტრი
10. ადამიანის უფლებათა ცენტრი
11. სათემო განვითარების ცენტრი
12. სამოქალაქო განვითარების სააგენტო
13. სამართლიანი არჩევნებისა და დემოკრატიის საერთაშორისო საზოგადოება
14. ფონდი „ტასო“
15. დემოკრატიული ჩართულობის ცენტრების ქსელი
16. სტუდია „რე“
17. გორის საინფორმაციო ცენტრი (გორი)
18. მეგობრობის ხიდი „ქართლოსი“ (გორი)
19. გორის საზოგადოებრივი განვითარების ცენტრი (გორი)
20. შიდა ქართლის დემოკრატიული განვითარების ინსტიტუტი (გორი)
21. საზოგადოება „ბილიკი“ (გორი)
22. გორის ახალგაზრდული მოძრაობა „დროა“ (გორი)
23. გორელ ფოტოგრაფთა კლუბი (გორი)
24. შიდა ქართლის ვეტერინართა ასოციაცია (გორი)
25. „გორი დაუნთაუნი“ (გორი)
26. კეთილდღეობისა და განვითარების ცენტრი (გორი)
27. „სახლი საზღვრების გარეშე“ (გორი)
28. ოზურგეთის ახალგაზრდა მეცნიერთა კლუბი (ოზურგეთი)
29. გურიის ახალგაზრდული რესურსცენტრი (ოზურგეთი)
30. საქართველოს დემოკრატიული განვითარების კავშირი (ოზურგეთი)
31. „ქალები რეგიონის განვითარებისთვის“ (ოზურგეთი)
32. ოზურგეთის სასოფლო დარბაზი (ოზურგეთი)
33. „საუნჯე“ (ზუგდიდი)
34. გარემოსდაცვითი ეკოლოგიური ასოციაცია „დეა“ (ზუგდიდი)
35. სათემო ფონდი „ეგრისი“ (ზუგდიდი)
36. სათემო ფონდი „ნეფა“ (ზუგდიდი)
37. დემოკრატ მესხთა კავშირი (ახალციხე)
38. ახალციხის ახალგაზრდული ცენტრი (ახალციხე)
39. ასოციაცია „ტოლერანტი“ (ახალციხე)
40. კახეთის სამოქალაქო ლიგა (თელავი)
41. საქართველოს ბუნებისმოყვარულთა საზოგადოება (თელავი)
42. საქართველოს საზოგადოებრივი ინტერესების დაცვის ასოციაცია (თელავი)
43. არასამთავრობო ორგანიზაცია „თანადგომა ხალხთან“ (თელავი)
44. მოქალაქეთა საზოგადოებრივი გაერთიანება „ნადიკვარი - მეგობრობა განვითარებისთვის“ (თელავი)
45. „ნაბიჯი მომავლისკენ“ (გორი, თელავი)
46. ძალადობისგან დაცვის ეროვნული ქსელი - მცხეთა-მთიანეთის რეგიონული კომიტეტი (მცხეთა)
47. ასოციაცია „ზეკარი“ (ამბროლაური)
48. დემოკრატიის ინსტიტუტი (ბათუმი)
49. „თავისუფალ ჟურნალისტთა სახლი“ (ბათუმი)
50. „ღირსეული სიბერე“ (ქობულეთი)
51. სენაკის სასოფლო დარბაზი (სენაკი)
52. ლანჩხუთის საინფორმაციო ცენტრი (ლანჩხუთი)
53. ლანჩხუთის სასოფლო დარბაზი (ლანჩხუთი)
54. ჩოხატაურის სასოფლო დარბაზი (ჩოხატაური)
55. ქუთაისის საინფორმაციო ცენტრი (ქუთაისი)
56. „ევროპა ჩვენი სახლია“ (ქუთაისი)
57. ზესტაფონის სასოფლო დარბაზი (ზესტაფონი)
58. „ნაბიჯი“ (ხარაგაული)
59. ტყიბულის განვითარების ფონდი (ტყიბული)
60. ხაშურის სასოფლო დარბაზი (ხაშური)
61. „ჩვენ - ჯანსაღი მომავლისათვის“ (წეროვანი, დევნილთა დასახლება)
62. „უკეთესი მომავლისათვის“ (წეროვანი, დევნილთა დასახლება)
63. ასოციაცია „სპექტრი“ (საგარეჯო)
64. „სამოქალაქო ინიციატივა“ (წნორი)
65. სათემო ორგანიზაცია „ნუკრიანი“ (სიღნაღი)
66. სათემო კავშირი „ჰერეთი“ (ლაგოდეხი)
67. სათემო ფონდი „ლელი“ (ლაგოდეხი)
68. „დემოსი“ (რუსთავი)
69. სიქა - საგანმანათლებლო ინიციატივების ქართული ასოციაცია (რუსთავი)
70. მარნეულის დემოკრატ ქალთა საზოგადოება (მარნეული)
71. ბოლნისის ენის სახლი (ბოლნისი)
72. დუშეთის განვითარების ფონდი (დუშეთი)
73. „სტეფანწმინდა“ (სტეფანწმინდა)
74. საქართველოს სასოფლო დარბაზი
75. ასოციაცია „რეფორმა ფსიქიატრიაში“
76. კავშირი „მშობლების თანადგომა“
77. შშმ ბავშვთა მშობელთა კავშირი
78. საქართველოს ფსიქიკური ჯანმრთელობის ასოციაცია
79. ასოციაცია „სოციალური ქოლგა“
80. საქართველოს პროფესიული და ინკლუზიური განათლების განვითარების ასოციაცია
81. საქართველოს რეგიონული მედიის ასოციაცია
82. საქართველოს რეგიონულ მაუწყებელთა ასოციაცია
83. საქართველოს მედიამონიტორინგის ცენტრი
84. „POST-ალიონი“ (გურია)
85. მედიასახლი „გურია ნიუსი“ (გურია)
86. გურიის პრესკლუბი (გურია)
87. მედიასახლი „გურიის მოამბე“ (გურია)
88. ტელეკომპანია „გურია“ (გურია)
89. გაზეთი „ზუგდიდი“ (სამეგრელო)
90. ტელეკომპანია „ოდიში“ (სამეგრელო)
91. ტელეკომპანია „მეცხრე ტალღა“ (სამეგრელო)
92. ტელეკომპანია „ჯიხა“ (სამეგრელო)
93. ტელეკომპანია „კოლხეთი 89“ (სამეგრელო)
94. ტელეკომპანია „ეგრისი“ (სამეგრელო)
95. TV 25 (აჭარა)
96. „ახალი გაზეთი“ (იმერეთი)
97. მედიასახლი „P.S.“ (იმერეთი)
98. გაზეთი „ჩემი იმერეთი“ (იმერეთი)
99. ტელეკომპანია „რიონი“ (იმერეთი)
100. ტელეკომპანია „იმერვიზია“ (იმერეთი)
101. ტელეკომპანია „არგო“ (იმერეთი)
102. ტელეკომპანია „ზარი“ (იმერეთი)
103. გაზეთი „სამხრეთის კარიბჭე“ (სამცხე-ჯავახეთი)
104. ტელეკომპანია „ბორჯომი“ (სამცხე-ჯავახეთი)
105. ტელეკომპანია „მე-9 არხი“ (სამცხე-ჯავახეთი)
106. ტელეკომპანია „ATV12“ (სამცხე-ჯავახეთი)
107. ტელეკომპანია „ფარვანა“ (სამცხე-ჯავახეთი)
108. მედიაცენტრი „კახეთი“ (კახეთი)
109. გაზეთი „კახეთის ხმა“ (კახეთი)
110. გაზეთი „სპექტრი“ (კახეთი)
111. ტელეკომპანია „გურჯაანი“ (კახეთი)
112. ტელეკომპანია „თანამგზავრი“ (კახეთი)
113. შიდა ქართლის საინფორმაციო ცენტრი (შიდა ქართლი)
114. ტელეკომპანია „თრიალეთი“ (შიდა ქართლი)
115. ტელეკომპანია „დია“ (შიდა ქართლი)
116. გაზეთი „თრიალეთის ექსპრესი“ (ქვემო ქართლი)
117. გაზეთი „დიდგორელები“ (ქვემო ქართლი)
118. ქვემო ქართლის ტელეკომპანია (ქვემო ქართლი)
119. ტელეკომპანია „მარნეული“ (ქვემო ქართლი)
120. ტელეკომპანია „ბოლნელი“ (ქვემო ქართლი)
ამავე კატეგორიაში

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.

შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე
მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.
„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.

„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე
ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.
„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი
როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში
საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ
მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე,
სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა
პროფესიებს.”
ნინო, თავის ცოდნასა და
გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს,
რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად
ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.
“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის
სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას
ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების
გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს
უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ
უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის
ასაკს იყო მიღწეული.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან,
მიხარია,
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.


ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები