რედაქტორის რჩევით
კალენდარი
«« მაისი 2024 »»
2930 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 12
ახალი ამბები
,,სკოლების განვითარებას რეპეტიტორები აფერხებენ" - მეტი თანამშრომლობა განათლების სისტემაში
სკოლების განვითარებას რეპეტიტორები აფერხებენ - ეს განცხადება განათლების მკვლევარმა სიკო ჯანაშიამ, გორში, გამართულ შეხვედრაზე განაცხადა.

მისი თქმით, ეს პრობლემა ყველასთვის ცნობილია, თუმცა მის გადასაჭრელად არ მუშაობენ, თუნდაც, სკოლის შიგნით. ხელისშემშლელ ფაქტორს, ყველაზე მეტად, ის გარემოება წარმოადგენს, რომ უმაღლესი სასწავლებელი დაშორებულია სკოლასთან.

,,უმაღლეს სასწავლებლებს მჭიდრო ურთიერთობა უნდა ჰქონდეს და ერთად გადაწყვიტონ ესა თუ ის პრობლემა" - აღნიშნა ჯანაშიამ.

სწორედ, ასეთ ურთიერთკავშირის დამყარების მცდელობას შეეხებოდა პროექტი, რომელიც სამოქალაქო განვითარების ინსტიტუტმა, გორის უნივერსიტეტისა და გორის საჯარო სკოლების წარმომადგენლებთან ერთად, განახორციელა.

სიკო ჯანაშიას თქმით, სასწავლებლებს შორის თანამშრომლობა განვითარებას უწყობს ხელს, ვიდრე - კონკურენცია.

,,მაგალითად, ამბობენ, რომ საბაზრო ეკონომიკის პირობებში კარგია არსებობდეს სასწავლებლებს შორის კონკურენცია, რაც ჩემი აზრით, არასწორია. მაგალითად, გორისა და თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტები ერთმანეთს რომ შეეჯიბრნონ, დიდი ალბათობით, ერთ-ერთი მათგანი დამარცხდება. რაში გამოიხატება ეს? არ ჩაატარებენ ერთობლივ კონფერენციებს, არ მოხდება გაცვლა პროფესორ-მასწავლებლების და ა.შ. ამიტომ, თანამშრომლობაა საუკეთესო გზა განვითარებისთვის" - განაცხადა სიკო ჯანაშიამ შეხვედრაზე.

მან მაგალითისთვის, კვლავ, რეპეტიტორების თემა მოიყვანა. მისი განმარტებით, რეპეტიტორი ყოველთვის კონკურენტი იქნება სკოლის მასწავლებლის, ხოლო, თუ სკოლა ძლიერი იქნება, რეპეტიტორის ფუნქცია თავისთავად დასუსტდება.

,,სწორედ, ამ თანამშრომლობის შედეგად მიიღწევა შედეგი" - აღნიშნა სიკო ჯანაშიამ. მან განათლების სისტემაში კონკურენციის პრინციპი გამორიცხა, რადგან განათლების სისტემას ეს უფრო მეტად აზარალებს, ვიდრე რაიმე შედეგს მოიტანს.

სტუდენტებმა და მოსწავლეებმა სამოქმედო კვლევა გორის 6 საჯარო სკოლაში ერთობლივად ჩაატარეს. კვლვისას, მართალია, ისეთ საკითხებს წააწყდნენ, როგორიცაა სასმელი წყალი, ინფრასტრუქტურა და ა.შ., თუმცა, უმაღლესი და საჯარო სასწავლებლების ახალგაზრდული ჯგუფების თანამშრომლობას დაედო საფუძველი. კერძოდ, სტუდენტები მოსწავლეებს დაეხმარნენ პრობლემების იდენტიფიცირებაში, პრიორიტეტების მიხედვით მათ დალაგებაში და, შემდეგ, გადაწყვეტის გზების ძიებაში.

სიკო ჯანაშია ამბობს, რომ სტუდენტმა სტუდენტობიდანვე უნდა მოახდინოს საკუთარი შესაძლებლობების რეალიზაცია. კერძოდ, ის არ უნდა დაელოდოს სასწავლებლის დამთავრებას, არამედ სწავლის პარალელურად მონაწილეობა მიიღოს გადაწყვეტილების მიღების პროცესში.

რაც შეეხება პროექტს, რომელიც გორის უნივერსიტეტისა და საჯარო სკოლების მოსწავლეებმა ერთობლივად განახორციელეს, მისი შედეგები კონფერენციაზე წარადგინეს.

,,დღეს საგანმანათლებლო სისტემა უამრავი გამოწვევის წინაშე დგას. სკოლა შეძლებს ეფექტური ცვლილებების განხორციელებას მხოლოდ მაშინ, თუ გაძლიერდება სკოლებსა და საზოგადოებას, უნივერსიტეტებს, საზოგადოებრივ ორგანიზაციებსა და ახალგაზრდულ ჯგუფებს შორის თანამშრომლობა. ამ თანამშრომლობაში მნიშვნელოვანია ახალგაზრდების როლი. სწორედ სამოქმედო კვლევის დახმარებით დაუკავშირდა სკოლა უნივერსიტეტს, სტუდენტი - სკოლას და ერთობლივად დაიგეგმა და მოგვარდა სკოლაში არსებული პრობლემა.' - აცხადებს თამარ მოსიაშვილი, სამოქალაქო განვითარების ინსტიტუტის ხელმძღვანელი.

სამოქალაქო განვითარების ინსტიტუტი (CDI), World Vision-თან პარტნიორობითა და ევროკავშირის დაფინანსებით ახორციელებს პროექტს “სკოლის ახალგაზრდული ჯგუფების მხარდაჭერა ეფექტური და მდგრადი გადაწყვეტილებებისათვის” (SYNCS), რომლის მიზანია, საქართველოში ახალგაზრდების აქტიური მონაწილეობა ადგილობრივი პრობლემების გადასაჭრელად.

Print E-mail
FaceBook Twitter

სტატიის გამოყენების პირობები

ამავე კატეგორიაში
,,სისულელებს წერენ, საიდან მოიტანეს. ენას ძვალი არა აქვს,
,,სისულელებს წერენ, საიდან მოიტანეს. ენას ძვალი არა აქვს,
20:31 / 01.05.2024
"სპეციალური საგამოძიებო სამსახური მომხდარ ფაქტებზე შეტყობინებებს ცხელი ხაზით,
13:50 / 01.05.2024
"რუსული კანონის" საწინააღმდეგო აქციაზე, შინაგან საქმეთა სამინისტროს თანამშრომლებმა
12:32 / 01.05.2024
ერთ-ერთ მიკროავტობუსში გაუგებრობა მოხდა. იქ სადაც საბავშვო ბაღების
გაერთიანების
ერთ-ერთ მიკროავტობუსში გაუგებრობა მოხდა. იქ სადაც საბავშვო ბაღების გაერთიანების
15:14 / 30.04.2024
ორ კვირაზე მეტია, თბილისსა და სხვა ქალაქებში იმართება აქციები
ორ კვირაზე მეტია, თბილისსა და სხვა ქალაქებში იმართება აქციები "აგენტების კანონის",
23:31 / 28.04.2024
ვიდეორეპორტაჟი
ერთ-ერთ მიკროავტობუსში გაუგებრობა მოხდა. იქ სადაც საბავშვო ბაღების გაერთიანების
,,აქ ჩემი ცხოვრება როგორია? ახალ წელს ავადმყოფი კაცი მარტო ვხვდები. დილით
,,2003 წელი, 6 ივნისი, ოქიანში თოვლი მოვიდა", კიდევ ,,2001 წელი, 4 ივნისი, ტამის მთაზე თოვლი მოვიდა"..
გადაბრუნებული ტრაქტორი მეორე ტრაქტორით გაასწორეს, მძღოლი ფანჯრიდან თოვლში გადმოვარდა.
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.

ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.