რედაქტორის რჩევით
კალენდარი
«« ივლისი 2025 »»
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 123
ახალი ამბები
დაზიანებული ღობე ვარიანის წყლის სათავე ნაგებობასთან
გორში, კომბინატის დასახლებაში მცხოვრებლებს სასმელი წყალი ვარიანის სათავე ნაგებობიდან მიეწოდება. დღეს დილით ,,იავნანას" ბავშვთა კლინიკაში 48 მოზარდი მიიყვანეს, რომელთაც მოწამვლის ნიშნები აღენიშნებოდათ. ექიმებთან საუბარში ბავშვების მოწავლის ფაქტს მშობელთა ნაწილი სასმელ წყალს, ნაწილი კი, - საკვებს უკავშირებდა.

მოწამვლის ზუსტი მიზეზის განსაზღვრა ,,იავნანას" ექიმებსაც უჭირთ, თუმცა ადასტურებენ, რომ ბავშვებს ინტოქსიკაციის ნიშნები აღენიშნებათ. 48 მოზარდიდან პედიატრიულ მკურნალობას 16 მოზარდი დაექვემდებარა.

გაერთიანებულ წყალმომარაგების კომპანიის გორის სერვისცენტრის მენეჯერი, შალვა ტაბატაძე კატეგორიულად უარყოფს სისტემაში წყლის მოწამვლის ფაქტს. განსაკუთრებით, იმ შემთხვევის დროს, როდესაც სათავე ნაგებობიდან გამომავალი წყლის სინჯები სისტემატიურად მოწმდება.

გორის მერიის წყალმომარაგებისა და სასმელი წყლის სისტემების სამსახურის ხელმძღვანელი, ბონდო მარუაშვილიც აცხადებს, რომ გამორიცხულია სათავე ნაგებობაზე წყლის დაბინძურება. მარუაშვილი განმარტავს, რომ თუ კი დადასტურდა, რომ ბავშვები წყლით მოიწმალნენ, ეს კონკრეტულად ადგილობრივ დონეზე, შიდა ასელის დაზიანეის შემთხვევაში მოხდებოდა, თუმცა ამასაც გამორიცხავს.

,,ამას წინათ, კასპშიც მოხდა მსგავსი ფაქტი. მოულოდნელად, რამდენიმე ადამიანს დაემართა დიარეა. წყლის შემთხვევა გამოირიცხა. რა მოხდა იქ, ჩვენთვისაც უცნობი დარჩა. ვარიანის სათავე ნაგებობა მაქსიმალურად დაცულია უცხო სხეულებისგან. სანიტარულად დაცული ტერიტორიაა" - ადასტურებს ბონდო მარუაშვილი, რომელსაც სისტემატიური კომუნიკაცია აქვს წყალმომარაგების კომპანიასთან.

ადგილი საიდან მარაგდება კომბინატის დასახლება?

წყლის სათავე ნაგებობა, რომლითაც კომბინატის დასახლება მარაგდება, დასახლებიდან 10 კმ მანძილითაა დაშორებული. სათავე ნაგებობა, თავისი დაცული ტერიტორიით, 10,3 ჰა-ზეა გაშენებული.

Qartli.ge-მ გაარკვია, რომ სათავე ნაგებობას დამცავი ღობე დაზიანებული აქვს ლიახვის პირზე. დაზიანებული ღობის სიგრძე სულ რაღაც 250 მ-ია. ამჟამად, ამ დამცავი ღობის დაზიანებულ ადგილზე საპროექტო სამუშაოები ხორციელდება.
პროექტზე კომპანია ,,ლოდი +"-ი მუშაობს. მისი წარმომადგენელი ამბობს, რომ დაზიანებული ღობე კონკრეტულად სათავე ნაგებობის შენობიდან 2-3 კმ-ითაა დაშორებული.

,,კონკრეტულად, სადაც წყალი გროვდება, იმას თავისი დამცავი სისტემა აქვს. თქვენ რა ფოტოებიც ნახეთ, ეგ ამ შენობიდან 2-3 კმ-ითაა დაშორებული. მე ვსწავლობ მაგ ადგილს და დაბეჯითებით შემიძლია გითხრათ, რომ რაიმე ცხოველი დამცავ ნაგებობასთან ვერ მოხვდება." - გვითხრა ,,ლოდი პლიუსის" წარმომადგენელმა.



2020 წლის ივნისში ,,ლოდი პლიუსმა" გაიმარჯვა ტენდერში, რომლის მიხედვით, უნდა შეადგინოს გეგმა, თუ როგორ გამამგრდეს ლიახვის სანაპირო და კედლის შლა სათავე ნაგებობის ტერიტორიაზე ღრმად არ შეიჭრას:

,,ჩვენი სამუშაო ითვალისწინებს, კონკრეტულად, შევისწავლოთ, როგორ გამაგრდეს სანაპირო, რათა კიდევ მეტი ნაკვეთი არ წაიღოს წყალმა. კიდევ ვიმეორებ, დაზიანებული ადგილი საკმაოდ მოშორებითაა წყლის შემგროვებელ სისტემასთან." - ირწმუნება საპროექტო ორგანიზაციის ხელმძღვანელი, რომლის ოფისი გორში მდებარეობს. მან პროექტი 2021 წლის აპრილში უნდა გაამზადოს. წინასწარი გათვლებით, სანაპიროს გამაგრებას 300 000 ლარი დასჭირდება.

რას წარმოადგენს ვარიანის სათავე ნაგებობა?

ქ. გორის წყალმომარაგების "ვარიანის" სათავე ნაგებობა განთავსებულია სოფ. ვარიანის ტერიტორიაზე (ნაკვეთების საკადასტრო კოდი: 66.43.10.098; 66.43.10.188; 66.43.10.005), ქ. გორის ჩრდილო- დასავლეთით დაახოებით 10 კმ-ის მანძილზე, მდინარე ლიახვის მარჯვენა სანაპიროზე. ხოლო საპროექტო მონაკვეთი მდებარეობს ნაკვეთის (საკადასტრო კოდით - 66.43.10.098) ჩრდილო-აღმოსავლეთით.



"ვარიანის" სათავე ნაგებობა მოეწყო 1970-იან წლებში, სათავე წარმოადგენს ჰორიზონტალური დრენაჟის ტიპის წყალმიმღებს. სათავე ნაგებობას გააჩნია სანიტარული დაცვის ღობე.

პირველ სურათზე მოცემულია სათავე ნაგებობის სანიტრაული ზონის ჩრდილო აღმოსავლეთ ნაწილი მდინარე ლიახვის წყალმცირობის პერიოდში. ხოლო მეორე სურათზე მოცემულია იგივე ტერიტორია მდინარის წყალუხვობის პერიოდში.

გაერთიანებული წყალმომარაგების კომპანიის მიერ შედგენილ დოკუმენტაციაში აღნიშნულია, რომ სათავე ნაგებობის ჩრდილო-აღმოსავლეთით დაახლოებით 250 მეტრიანი მონაკვეთს ნაპირდაცვითი სამუშაოების განხორციელება სჭირდება.


იხ. ამავე თემაზე:

უბანი გორში, სადაც ბავშვები მოიწამლნენ

Print E-mail
FaceBook Twitter

სტატიის გამოყენების პირობები

ამავე კატეგორიაში
სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ
პათოლოგიას აერთიანებს.

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

17:14 / 10.07.2025
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19 წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
13:27 / 10.07.2025
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო პროდუქტი
13:58 / 09.07.2025
დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

14:07 / 04.07.2025
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით
მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ
დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე

მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.



„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი.

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე


მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე 8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება, ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში, დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის პოლიტიკას.


„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა, მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ. ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად, ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში, შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე, სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა პროფესიებს.”

ნინო, თავის ცოდნასა და გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს, რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.

“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”

 

 

13:26 / 04.07.2025
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის ასაკს იყო მიღწეული.
"სოფელში არაფერია. აქ არავინ არის. მხოლოდ ერთი ბიჭი, მაგისი დედა და მე ვართ.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან, მიხარია,


საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.

ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.